Jom...

Monday, November 8, 2010

tekan tekan ...

Selaluya jika aku dengar lagu yang best di you tube, aku akan tekan share ke Facebook. Entah kali ini jari menekan ke Blogger.



Jadi kita layan lagu ini. Thinking of You....Korang pernah hayati lagu ini?


*********


Sambil itu, aku teringat peristiwa seorang budak India di hospital tadi. Masa itu, aku berdiri tegak sebab tiada kerusi kosong. Kerusi kosong yang ada aku bagi Mak duduk. Terpacaklah aku tegak berdiri sambil memerhati gelagat pesakit dan orang tidak sakit yang membawa pesakit yang sakit itu.

Tiba-tiba tangan aku dipegang. Budak India. Dia pegang tangan aku sambil bercakap yang ntah haram biji aku tak paham. Mata dia memandang tempat lain. lama juga.

Saja aku tengok kelaku dia. Tersenyum aku dibuatnya.

"Rokk req....rokk req...rokk req.." kata dia, sambil merentap-rentap tangan aku. Bila tiada respon terus dia pandang atas. Mata kami bertentang. Aku senyum. Dia jelas muka terkejut. Mata dia jadi bulat. Seperti apa ya? nak gambarkan?

Dalam hati berguling-guling gelak. Sebab perkara-perkara macam ini bukan sahaja dia. Malah pernah terjadi kepada semua orang. Jika tak terpegang tangan, kemungkinan tersilap panggil. Mungkin ada. Tengok dari jauh konfem kenal. Bertegur sapa. Bersembang. Sekali dah lama baru sedar tersilap orang!

Haih!.

Tips:. Gambar di atas aku curi curi tangkap. Sambil buat buat gaya macam orang baca sms. Sebab itu aku berpesan, jika korang dapati ada maghruk sintuk atau sesiapa saja yang seolah olah amat sibuk bersms, tapi handphone menghala ke arah korang, pasti ada udang di sebalik batu. Apa nak buat?..Korang terus tenung dia. Tenung seperti laki merenung perempuan. Dalam-dalam. Lama-lama sampai dia gelabah. Sehingga dia menghala handponenya ke arah lain. Bukan apa, takut nanti gambar korang masuk dalam Blog dia. Jika bukan Blog, Mungkin Pesbukk..Atau paling lekeh tagged!

*

3 comments:

kawe.. said...

hekkk...tuju ko sapo lagu tu...serampang duo mato...hahaa..

tasekM said...

ntah2... lagi kita beliakkan mata, lagiiiiii dia ambik gambaq tu.... he he.



.

iina said...

nyatanya aku takde dlm gbr tuh hehehe ;)