Jom...

Friday, March 12, 2010

siri terkenang-kenang. #1-teknik penang

*
Korang kenal lencana ni?...Sila tanya lebai google, jika tak tahu. Entry ni khas aku tujukan kepada member ex-TI penang 86-87. Kalian yang bukan ex-TI pun aku tujukan jugak entry ni, walaupun tak kenal lagi masa zaman itu. Jangan kecik hati. Tak baik untuk kesihatan.Zaman yang aku lalui tika ini cukup kapak punya. Zaman lagu rock tengah naik. Rock Melayu memang nostalgia masa ni. Tak dapat nak tulis. Banyak sangat. Sama naik dengan jumlah lagu-lagu yang tangkap leleh, mendayu-dayu. Betul. Zaman ni, rambut ganas, tapi video klip ambik gambar dalam ladang kelapa sawit. Tak pun atas bukit. Gaya main gitar karan dalam hutan..tapi haram takdak wayar. Ketara menipu bangang.

Di pesbuk, dapat aku jumpak balik geng-geng budak lama ni,,...Perjumpaan sekejap, telah diatur. Kami buat di bangunan Mara, KL....tak susah nak cari bangunan ni. Sebab caktam datang ambik. Apa kes aku pusing-pusing bangunan Pertama kompleks nak cari Bistro apa jadah. Rupanya bangunan sebelah. Cilakak. Lain kali sound awal-awal. Tak perlu aku kelam kabut sesat cari kedai makan tu...

Sekali sampai Jumpa Pakwan (nama sebenar dah diubah suai). Lain benar rupa kamu pakwan. Dulu kecik. Sekarang dah tak kecik. Gila bapak besaq. hahahahaha... kemudian, lepas sorang-sorang datang. bila dah kumpul semua, gila sembang macam hindu mabuk. Semua nak bercakap. Ntah siapa yang dengar. Hahahahah....

Yang pasti ada dua orang dalam kalangan yang hadir...dah pasang dua. Sempat bertukar-tukar tip. Cuma tip yang satu itu cukup tak boleh blah. apa dia?....biarlah rahsia jantan-jantan yang hadir saja tahu...kik kik kik...

Aisey...lupa nak habaq. sessi jumpak-jumpak ni aku lupa tarikh dia. Dah lama dah. Hampir sebulan. Sebuk dengan urusan duniawi yang satu ini, mengurangkan masa untuk menulis entry. Ini pun sebab Lee Chong Wei menang All England. Bila ruang waktu tidur diganggu dengan bersuka-suka tengok tivi di kedai kopi. lama tak tengok tivi. Lawa rambut Chong wei. Perang. Tapi bila tengok pesen baju lengan sebelah, timbul niat nak mengata. Lawa ka pesen tunjuk ketiak sebelah macam tu?

oppss.. lari tajuk pulak karangan ini.











Ini semua gambar aku dapat dari pesbuk.....megat terlebih rajin pi touch-up guna jadah program apa aku tak tahu. Dah nampak rupa kena sopak sorang-sorang. Tapi best. Lain sikit gambar ni. Nak kata suka tak juga. Nak kata meluat pun tak jugak,.....Rasanya macam meluat-meluat suka, gitu.

Gambar bawah ni gambar di zaman sekolah. Bila kawan-kawan dah upload gambar, baghu teringat. Sedar tentang rupa paras diri sendiri masa sekolah. Bwhahahhahah....Dah lama tak tengok rupa paras zaman sekolah. Nasehat aku. Kalian juga patut sesekali selongkar gambar-gambar lama. Terutama zaman sekolah. Renung lah...Tenunglah.......Cam siyout....







.....bersambung di next gheider--gheider. Tarikh belum diputuskan lagi. Mesyuarat sedang hangat di pesbuk.....pung pang pung pang dekat sebulan dah. keputusan tak dapat lagi...hahahaha.

*

12 comments:

ashley said...

Ini entry bahasa ROCK abeh la cikgoodenngg..

sure syok jumpa kengkawan

Mak Su said...

wah, ada gathering.... jantan2 aje ker?

Nizam.Ariff said...

Baru aku tau, zaman dulu lagi dah ada geng ninja...
hahaha

Twinkle said...

24hb Feb..kot...yupp..24hb..hehehe

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

sahley:
hahahaha..rock kapak ..

Maksu:
jantan-jantan berbisa sahaja...

Nizam:
hang tak pernah conteng2 gambaq ka....boh rmbt panjang..macam rockers...

Twinkle:
Ttttttttttttt....beto kae..24hb..lupa laaa..

Twinkle said...

beto lae....kan you told me that day...

Whitetulip Tale said...

Baguih la lau kenang2. Jangan kenang ex-girl udah ler Din..q:

iina said...

sungguh hensem jejaka yang angkat tgn tuh hehehehe.. Biasalah kalau tgk gmbr zaman sekolah lain sungguh dah ;)

Anonymous said...

cool..

Try out this link;

www.fdausamad.blogspot.com

Read few entries, you'll find it very funny and interesting.

Seriously!

suara said...

Kawan-kawan ramai yg dah berubah... yg kecik dah jadi besar. Yg besar jd melidi pun ada. Kalau yg lelaki, paling ketara ialah dulunya berambut, kini ada yg dah 'kemarau'. :D

Apapun, itu kan lumrah... Moga perubahan itu menjadi ingatan buat kita... yg umur kita semakin kurang dan masa kita semakin singkat

nordee said...

wah...cikgooden..rock kapak gak eh...sekali jumpa geng2 lama tu semua pun pakat boroi..dedulu hensem kemain..haha

btw...saya pun tak minat baju Lee Chong Wei tu..macam tak siap je..nasib baik menang

tasekM said...

den, kak kita tak berapa sihat tu. hang tulung tgk2 naaaaa...




.