Jom...

Saturday, January 23, 2010

gendang

*

Bila perut terasa lapar, sudah menjadi lumrah alam. Ia akan mengeluarkan sedikit bunyi kruk krak kruk krak. Makin lama makin rancak. Nada dan tempo juga turut berubah. Seolah-olah mendendangkan irama lagu-lagu gendang silat.

Cak pak cak pak.. ting ting.... das....

Dan, terus mengingatkan aku kepada seorang sahabat yang sealiran minat dan hajat. Semuanya satu. Berusaha memertabatkan irama seni gendang silat...Sudah lama tidak bersua.

untuk keterangan lanjut sila ke blog beliau, di sini-->SINI..




*

8 comments:

Yunus Badawi said...

dah makan ke belum ni?

Yunus Badawi said...

wah aku firstlah kali ni. hehehe

sf said...

Salam bro, apa khabar kau sekarang ... hmmm, lama kita dah tak jammming sama2 ni ... Aku sedih bila baca entri lama kau - terkenang Pak Teh Cha ... sedih sampai sekarang krn tak sempat bertemu aruah dalam bulan raya yg aku dna geng dok rancang nk pi lawat aruah.

kakpah said...

gendang gendut tali kecapi. kenyang perut tapi nak makan lagii...

watie said...

cikgu...apa kabar, sudah makan?

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

YB:
dah makan...

SF:
tu la bro, lama dah tak jamming...start sem baru ni...dah tak jamming..ketagih wooo..tiba2 teringat ke gendang..

kakpah:
kalu susah hati, tak kira lapa atau kenyang.....tension jugak...

Watie:
makan dah (..belum dpt trace....kamu ni yang mana satu hha..bagitau nama penuh la.)

Nizam.Ariff said...

Brader, lu gendang tari kuda kepang juga ka?

twinkle said...

Kruk..krak..kruk..krak..macam penah ku dengar bunyi ini tapi kat mana aaa...hehehe