Jom...

Thursday, September 17, 2009

selamat hari raya....

*


Di penghujung Ramadhan ini, kita sudah mula terasa bahang-bahang nak sambut raya. Dan, bahang yang paling best, masa bakar lemang.

Begitu juga dengan lagu lagu raya. Kemana saja kita pergi, lagu-lagu raya saja yang akan berkumandang. Dalam radio, jgn cakap lah....selang 5 minit, lagu raya, selang 5 minit, lagu raya....Pastu ada pulak ucapan-ucapan selamat hari raya...memang muslimin betul.

Aku?...pun begitu juga la rasanya. Jadi cukup tak muslimin jika aku tak buat ucapan sikit-sikit sempena aidilfitri kan...

(..korang tgk la, ayat aku tulis ni...ha ha ha...macam gampang...bersepah. N3 di buat waktu siang..di bulan posa....gini la gaya nya... Cadang nak tulis panjang pasal nak sambut raya....pasal kueh batang buruk..pasal kerepek pisang..pasal maruku...pasal ketupat daun palas...pasal lemang..pasal mercun..bunga api..pasal zakat fitrah..pasal...pasal kueh bahulu..kueh bahugua..dan macam2....Tapi semua idea ilang entah ke mana. Idea ni ada sahabat. wasap wasap okok. Dek waktu siang, takleh wasap...sama juga dia pun..ilang)

Jadi dah takde benda nak tulis, aku nak buat ucapan sajalah... Selamat menyambut hari raya aidil fitri (bagi besar sikit.....volumenya!ha ha ha) kepada sahabat handai yang menjengah ke blog aku ni. Samada yang telah meninggalkan jejak lepak lepuk, atau pun sesiapa yang sekadar masuk baca, atau sekadar masuk nak tahu, pastu mengata belakang...

SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN....


sebelum terlupa...Nak bagitahu la, Blog aku bukan blog politik....jadi jgn harap nak jumpak artikel pasal perjuangan membela bangsa dalam ni...tempat len ada..pegi cari sana!


*

13 comments:

Yunus Badawi said...

aku first ke?

Yunus Badawi said...

Yes! Lama dah tak komen kat blog ko ni.

Selamat Hari Raya. Aku minta maaf kalau ada perkataan atau komen aku yg mengguris perasaan ko selama kita kenal di alam siber ni.

aza ni said...

Selamat Hari Raya. Aku minta maaf kalau ada perkataan atau komen aku yg mengguris perasaan ko selama kita kenal di alam siber ni.
.......hehehe aku kopipes YB punya...
yang ini aku punya
Salam Aidil Fitri...Maaf Zahir Bathin
untuk Cikgooden sekeluarga dan YB sekeluarga juga...

ckLah @xiiinam said...

Selamat menempuh bahang.....



maaf zahir batin.

lupekanje said...

wah...lama senyap je cikgooden nih...
tetiber je ucap samat ari rayer..

iyer le cikgu....sesama selamat la spanjang raya....

Mak Su said...

selamat hari raya cikgooden :)

maaf zahir batin

maksu tak suka baca politik, cepat naik darah, kang takut dokter marah plaks

julietchun said...

dah balik ke kg tu jgn lupa nak balik ke sini semula.

slm aidilfitri.

ASH said...

Selamat Hari raya!!
.
.
.
.
maaap segala galanya..

iina said...

Selamat hari raya cikgu..

Thn nie tak dapat duit raya ke?? kan dah sambung belajar balik cuti keje hehehehe ;)

Andai ada salah silap tuh harap maafkan ya.. kot ada balance duit raya pos2 ler kat saya ya ;)

Nizam.Ariff said...

Selamat hari raya cikgu....

Salah silap harap dimaafi...

tasekM said...

den, selamat hari raya aidilfitri. maaf zahir batin.


.

jane said...

salam hari raya aidil fitri buat cikgoodeen dan famili,

moga selamat menempuh bahang!!!

Unknown said...

Selamat Hari Raya.... jom makan tart nanas...