Jom...

Tuesday, September 29, 2009

RAYA: Episod 4( makan tgh hari di rumah aku...

*
Ini rumah aku. Silap. Rumah kerajaan. Aku tumpang duduk. Dah 5 tahun aku tinggal di sini. Selama itu lah, elaun rumah dah aku tak merasa. Kerajaan ambik balik sebab aku tinggal di kuarters dia. Buruk siku betul kerajaan ni. Dah bagi, ambil balik. er..er..maaf.

Bukan tentang siku yang aku nak cerita. Masih bab cerita pasal Raya aku. Banyak benda nak ditulis. Aku cadang nak sumbat n3 pasal raya, terus lajak sampai raya haji.

Boleh tak..?..ha ha ha.



gambar ni aku tujukan kepada kerajaan malaysia...ko tengok la..umah ko....sempit. nak buat kenduri pun tak muat makan di dalam..kena sambung tikar makan di luar rumah...


Man_ong dan anak.., Dikuk dan anak Mi.., Loyot (abg ipar aku..) member porong tukugho kapongku...


Bila dah lajak petang, kami sekeluarga bergambar ramai-ramai. tahun ni backgroundnya bukan rumah bercat kuning. Tapi background bukit bukau dan sekolah tempat aku kais pagi makan pagi kais petang makan petang suatu ketika dulu.....



salam..............................

*

8 comments:

ashley said...

bertema juga depa nuuuu..
kuning???
oren??
cekelat??

tasikmerah said...

dikuk tu org batu kuro juga ke den?


.

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

ashley:

sapa tu...?

tasek:
ya ..org batu kurau...kenai ker dikuk..?ha ha ha.

julietchun said...

sampai bentang tikar diluar, ramai ler tetamu tu, dan banyaklah angpau yg bertukar tangan,kekekekeke.

Mak Su said...

saya ni langsung tak dapat bantuan kerajaan, dahlah kerja swasta - semua kena tanggung sendrik.. huhuhu - dianaktirikan

iina said...

Salam raya... jadilah ada rumah.. hehehe pasnie leh beli rumah sendiri yg lebih besar lak

wakara said...

aku macam kenal je budak dikuk tu..
dia budak batu kurau ke?

tasikmerah said...

wakara, aku pun macam kenal je budak dikuk tu... ha ha.


.