Jom...

Sunday, September 27, 2009

RAYA-Episod 2.( Malam raya pekena Teh tarik....ha ha ha...)

*
Pergh..bila dah lama tak jumpa kawan-kawan boleh lupa diri kejap. Bila dah kumpul ramai-ramai, macam-macam cerita keluar. Pung pang pung pang, sembang lajak sampai pagi. Ni semua sebahagian daripada member porong Web Batukugho kapongku....

Raya ketiga ada majlis perjumpaan ahli porong....Aku juga diminta melibatkan diri menjayakan majlis ni..Aku tadak hal....asal nak bergumbira, aku boleh saja. Tolong menyibukkan diri. Tolong menolong apa yang patut.


Ni sembang2 malam raya kedua ni....sambil menunggu masa sesuai nak pasang bunga api...ha ha ha.....tak sempat nak menyevideokan bunga api ni....sempat la ambik gambar sekeping dua. Berbantukan kamera handphone ja, aku ambik gambar ni....



Malam sebelum hari jadi...ramai yang datang menolong bersiap-siap apa yg sepatutnya...Kata Kawan Aku, benda ni bukan paksa...Sukarela.....Betul, sambil aku angguk kepala.

Bahagian Hadiah masih terkial-kial menghabiskan kerja......
mana ahli yang lain.....


Huh..!!!

Semua duduk di luar dewan....tgk bunga api, sedas lagi...gila!. Banyak betul dorang bawak balik....senyap-senyap ja pasang........dum dam dum dam.....ha ha ha...Meriah betul.

Di fahamkan, semuanya diseludup dari siam, melalui betong....Dua malam beturut-turut dorang ni hantam bunga api..terang benderang dunia pekan Batu Kurau tika itu. dan, malam kedua, Prof jai pun keluarkan bunga api yang dia bawak balik.....nah!,,berperang sakan.. tapi yang bestnya, semuanya bapak2 budak yang main.. Masa ni anak2 tengok ja..pak pak main.

Tahniah.....tahun depa kita sewa lori treler..., bawak balik bom pulak. ha ha ha


************

9 comments:

lukmanw@gmail.com said...

Tak mai Tepeng ka? Aku dok tunggu juga

Lukmanw

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

takdan la bg. lukhman woo...banyak acara..apasal tak turun MRM porong tu kugho ?....

Shifu67 said...

aku tengok org main bunga api sambil makan tart nanas

Nizam.Ariff said...

Tengok bunga api memang bet, tapi kalau dongak kat bawah, mata boleh masuk belerang woo... pernah kena, pedih giler...

xiiinam said...

Nak beraya rumah ckLah konon...



Datang beraya kat blog ckLah pun dah tak sudi...CHEH!!!



Maaf zahir batin...
Tak mau mai dahhh...

lukmanw@gmail.com said...

Cikgooden

Raya ke 3 masa MRM Tukuro tu balik Penang belah mertua

Lukman

ashley said...

Cikgooden,
hangpa lawan perang tak?
.
.
Aku teka mesti ternganga budak budak tu tengok pak pak depa perang bunga api!!

tasikmerah said...

gambaq hang berbaju raya tu hensem giler la den.















ikhlas dr kekasih gelapmu yg ke 4001.

:p

one love said...

cikguuuu
selamat hari rayaaaaa :)