Jom...

Saturday, June 13, 2009

okey!..time check gigi...jangan nak ngelat...

*
Tadi bawak adik dengan kakak pegi check gigi. Adik selalu komplen, tak leh makan, gigi sakit. Okey!..baba bawa pegi dentist. Kakak pun. Kena check jugak.

"Ehhhhhhhh..kakak selalu gosok gigi, aaa..." protes gamaknya.

"Tarak..gosok ke tak gosok ka...kena check jugak. Mana tahu gigi ada lubang ka, pecah ka..ada dinasor ka?" Aku kata. Cuba berlawak. Tak menjadi, nampak sangat macam lawak bodoh ja. Namun, kakak akur aje.

Tapi masa di klinik, aku tengok kakak pucat. Lesi. Takut agaknya...

kakak buat gaya penyanyi nasyid...Serius. Pucat...nampak sangat takutnya tu...
tapi adik?..len macam sikit budak ni..

Walau nampak kepucatan, tapi masih steady, kata orang..he he he



Cuma adik saja kena tampal giginya. Ada lubang, kata doktor. Kakak punya lepas. Tak dak masalah. bila lepas keluar ..senyum ja. Tadi macam asam kelat ja muka. ha ha ha...
Bila dah selesai, kena la tunaikan rasuah. Kena tunai janji nak bawak pi jalan-jalan makan McD..

ok!..ok!..aku dengar apa kalian cakap..memang takde tempat lain dah. Area situ je aku pergi pun...mana lagi nak pergi....
lagak anak arab pelancong mencuba mesin racing kereta...satu token sinnggit...tahu berapa dorang hentak aku?...sepuluh..nah ambik...janji sangattttttttt...

Wajah-Wajah Kesayangan hamba...

Berbaju formal... lepas menziarahi kematian arwah maknjang Esah...Moga roh beliau ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman...Aminn.

***********************************

.

14 comments:

arsaili said...

salam..wahh saya lom buat routine check up gigi..biasa buat 1-2 kali setahun...

kakpah said...

betul-betul pucat dan tensen kakak tu. Akak ni dah tua-tua pun takut nak pegi dentis. Ni dah dua tahun tak pegi ni. Bukan apa, takoooott..

Biasa la tu cekgoo kena hentak dengan bebudak. Dorang ni pun ambek peluang je hehe...

Water Lily said...

Doktor gigi?ngeeeeeeeeee..fobia akak. hehe!

Nia Arissa said...

waaaa...nak lari dlu la...
slamatkan gigi dr dgrudi ...
ngiluuu beb!!!

to mak anjang esah...al-fatihah..

Yunus Badawi said...

aku tabiklah kat ko - dalam klinik gigi pun boleh ambik gambar. Doktor tu tak tanya ke?

Aku masa kecik dulu check gigi kat sekolah aje. Free. Mana bapak aku ada duit nak pegi klinik berbayar huhuhu

NaqeebLukhman said...

aar bukan ker dalam klinik tu .. camera not allowed...

tasikmerah said...

anak dah nk sama besaq dgn mak...

:)

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

ARSAILI:
w'salam..pi la check..

KAKPAH:
tu la...janji kena la tunai...hentak macam2 aku kena.ha ha ha..

WATERLILY:
hai..dah besaq pun takut ka?..hang apa habaq ..sehat no?..abg razak okey?..

NIA ARISSA:
ha ha ha...tang gerudi tu pun aku lari..ha ha ha..tq doa utk maknjang esah..

YB:
mana berani dia nak tegur..tegur banyak, alamat takde pelanggan la..tu klinik swasta bang!.

NAQEEB:
tak perasan lak..kamera not allowed..doktor tu tak kata apa pun...kami se family, bikin gigi situ ja...dah kenal pun doktor tu..klinik swasta la..bukan klinik kerajaan..

TASIK:
tu la...tak lama lagi...sama besaq dengan aku pa..he he he...

nordee said...

wah dah besar2 anak cikgooden...berapa lah umur bapak dia ye..hehe

Nizam.Ariff said...

Aku pun dah 2 tahun tak g jumpa... bunyi mesin gerudi dia tu yang tak bleh tahan tu, ngeri... kalau gelek gerudi inul tu lain cerita...

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

NORDEE:
ada la beberapa umur dia..he he he..

NIZAM:
goyang gerudi inul. sungguh aku suka!..

tchersally said...

Salam kenal..

ooo..di sini ghuper ghupernye yop!..hikkss..teman cukup tak gemor ke dentist..!!

tumpang tanye siket ye..cikgu ni duduknye di Tepen ke?

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

sally:
ya la...awat?

raiHan KauThar said...

maknjang Esah mana? hat rumah dia kat tepi sungei dekat rumah pak mat & arwah paK ndak sedi tu kei?...innalillah