Jom...

Sunday, June 14, 2009

Irama dari Selumbar Emas...irama itu masih kukuh berkumandang...

*
Sebelum ni aku ada bagi tahu pasal kenduri kawin member se forum..mee vesspa n dikput..dan grup Selumbar Emas aku, main untuk majlis ni...tak sempat nak perturun gambar...di bawah ni aku lampirkan gambar2 masa majlis tu...itu pun aku dapat dari salah seorang member forum, Man_ong..dia yang jadi paparazzi..dengan bantuan En. paparazzi ni, dapat la aku tengok muka kediri masa main hari tu..he he he...


Acara silat mesti la ada...selalu aku tak sempat nak snap. Itu jam aku main gendang, itu jam dorang silat, mana nak snap. Ini pun gambar dari kawan aku jugak la yg bagi...



Ahli grup..pak jamil...sedang mengocak buah romba..dia pemain romba dan tamborin...tadak dia, tak meriah...org lama. Semangat muda..pembakar semangat ahli2 muda yang lain.


cikgooden: Tak pasti adakah irama ini disukai orang, atau saja saja depa kata ok, nak ambik ati...

21 comments:

ku tak sempurna said...

ooopppsss...
tak dgr lagi dah meremang bulu roma aku...

mana bunyinya weiyyhh.. teringin nak dengar...

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

tadak video la...gambar je..

aik?..lewat tido..

AZANI said...

seni silat pulut penyeri majlis bersanding....kalau ada gendang dan serunai lagi menjadi...

xiiinam said...

dah nak tidur tertengok gambar pengantin...mudah2an mimpi jd pengatin jugaklahhhh



Susah nk tidor ni sbb teruja nk gi sekolah sok...he...he...

NaqeebLukhman said...

hati2 tiup seruling kang datang anaconda... lari semua org kampung..
keh keh keh

kakpah said...

gambar tu cenonit sangat. kasiklah besar sikit biar puas mata pandang hehe.

Gemala Kasturi said...

hidup gendang silat! aku pas tiup kat pertandingan tomoi baru-baru ni ... ko tgk le entri baru

julietchun said...

suka dgr irama ni.bkn senang nak tiup serunai tu. masih terngiang-ngiang merdunya.

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

AZANI:

tu la..sapa sapa yang tahu tu tahu la..he he he...

CkLah:
huih,,,teruja nak pi sekolah?..baguih la ciklah...sembangat..tabik la..

NAQEBB:
aku tak tiup seruling..tu namanya serunai...tak tahu la hang nampak macam seruling..ha ha ha..

KAKPAH:
ntah la, aku pun dapat file kecik ja..jenuh la aku jegil mata, nak tgk..ha ha ha...

sERUNAI FAQIr:
aiyooo, sahabat seperjuangan aku...awat tak habaq ada main pertandingan otmoi..kalu tak buleh aku pi...cuti la ni....

JULIETCHUN:
best kan?...n3 hang hari tu aku dah syak, hang juga sama minat dengan aku..he he he...

Tiniedia said...

sampai kembung pipi tiup menatang tue eh? kalau sy mau 5 hari 5 malam sakit pipi tue, tapi musik traditional ni mmg patut kita kekalkan...

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

tu la tinie..esok kenuri hang, aku bawak grup aku pi main..ha ha ha

ashley said...

Pstt..cikgooden..
peturun ilmu ajark budak tadika taboh kompang? ada buleh???

raiHan KauThar said...

kira stei ooo cikgu dan serunei nya...buleh jadi tok serunei pulak lepas nii

Nizam.Ariff said...

Wuihh... khusyuk jamming tu.
buleh head bangin.... hahaha

haruan tasek said...

best tak iramanya... aku tak pernah dengar le... kampung betul aku nie

NaqeebLukhman said...

oh silap rupanya... maklum ler mata dak kelabu tambah pulak gambar yang sunguh seni itu hehehehehee


serunai.... serunai apa? errr serunai ... batang padi huhuhu

lagipun serunai Kelantan dia lain...
arwah datuk saya dulu tukang buat serunai, tapi dia marah kalau saya sentuh atau nak main serunai2 yang dia buat... katanya serunai tu ada pasangan jantan dan betina... nath betul ker idak, sbb masa tu masig budak2 lagi hheheeeehois

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

ASHLEY:
buleh haih..

YONG:
ha ha ha....takleh lawan la dgn waleid, tok serunae tu...

NIZAM:
syok wooo..jamming jenis nih...kena try la...

HARUAN:
ni memang mainan kampong punya...try la skali dengaq..

NAQEEB:
betui..serunai ada jantan betina nya....suara dia ada beza..tapi, serunai kelantan aku tak biasa main...tak tahu la, buni macam mana..cuma basic tetap sama, aku rasa..

NaqeebLukhman said...

jadi betullah serunai ada jantan dan betina he he he

lupekanje said...

sedap dengaq nih...blh laloq leka dan yg sewaktu dgnnya...
tapi orang tetua jer lah...org memuda minat ka menda2 camni...?
ehh...acik tua ka muda...sat nak cermin muka...hehhe..

iina said...

ok jek tuh.. aku ikhlas nie cakap heheheh (buat2 cam penah dgr)

KAKTINY said...

salam cikgooden..

mmg tak penah dengar pon (huhuhu..).. so, tak berani nk komen lebih2..
cuma nk tanya.. bulan depan dh start kelas kan.. hihihi