Jom...

Thursday, June 25, 2009

Kasihan kawan aku...

*

Aku nak tanya korang...Jika kita masih dalam kepenatan ketika balik kerja..Tiba-tiba sampai rumah, tengok kereta jadi macam ini. Ada rasa-rasa macam nak bunuh orang tak?..



Kesian kawan aku...Dalam keadaan macam ni, apa bentuk pertolongan yang boleh kita bantu?..






*

15 comments:

Tijah said...

adoi.

cermin aku kena batu lori hantu pun aku hangin bang inikan pulak pecah berderai cenggini...

siannya...

AZANI said...

ada kehilangan barang tak?

NaqeebLukhman said...

1- mesti terkejut
2- ofcoz lah naik hangin jer
3- lepas tu istigfar balik... dan berkata dalam hati oh inilah ujian untukku...(saja nak tunju baik hehehe)
4- akan ku cari saper yang punya kerja... isk isk... nak kena jugak org yang buat tu...

lupekanje said...

nganga jer la cikgu...suh dia pi ganti jer..apalagi..ke..cikgu nak tolong gantikan?

Takpun urut blkg dia..suh bnyk2 besabar..tpi klu cikgu kener plangkung pastu, jgn salahkan acik...huhu.
mender2 camni tidak dpt dijangka bila akan berlaku pada kita.

Jadi, dari menyusahkan diri kita pening paler mikirkan saper punyer kerja, baik kita bawak jer gi kedai, ganti balik cermin tu...klu ujan, idakler basah kiter kat dlm nnt.
Tapi klu tau saper punya kerja, mintakla dia ganti...mana blh lepas gitu ajer..lebih2 lagi klu dia sengaja buat centu..

cakap sinang kan..huhu

kakpah said...

pertolongan yang boleh dibantu? Kau belikan dia cermin baru cikguden oi. Tentu dia gembira terlompat-lompat.

ONE ZABA said...

tak dapek la den nak nolong.

Tiniedia said...

Uishh, sabar jer lah...zaman sekang, ada duit sekupang dlm keta pong dema pecah..susah sungguh...tapi takpa, minta dia sabar jelah, ujian tuhan, lenkali kenalah berhati....yang pasti poket kering lah nak gati cemin tuh... :(

Nizam.Ariff said...

Aku urut dada je la...
Doa semoga ada terselit sampul surat berduit kat mana-mana kiriman dari org yang pecahkan tu...

Plat kereta aku dulu pernah pecah semasa ke masjid utk berJumaat. Tapi, bila aku bukak pintu, jatuh duit RM20 org tu selit kat celah pintu. Buat plat baru cuma RM12. Selebihnya mungkin duit minyak kut. Jadi , aku halalkan calar balar sikit-sikit tu...

Mak Su said...

kecewanya, tapi dalam hal macam tu, sabar dan atasi, adalah lebih baik dari melepaskan marah mengamuk atau mengaruk. fikirkan yang lebih teruk teruk, kalu batu kena kepala ker, at least cermin tingkap boleh diganti.

saya pun pernah gaks, masuk jer dalam keta, terus prakkkkk, cermin depan tu retak seribu, sebab kepanasan. apa nak buat, kita buat bodoh jer lah, kenalah repair gaks.

saad said...

aku pun dah kena sekali. cilakak betul. pencuri tu cuma ambik duit syling. aku pulak hangus seratus sengah.

julietchun said...

nak buat lagu mana lagi, pi tukar je lah.

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

TIJAH:
ni kena batu la ni...pecah bederai..teringat ada kawan selalu sebut, hati terluka bagai kaca pecah bederai...bila tengok kaca pecah..hati lak bederai2...sian dia.

AZANI:
tak dak yang hilang...

NAQEEB:
1. mesti.
2. naik angin kejap.
3. tak pasti dia istigfar ke cakap celaka!
4. tak cari...

ACIK:
ha ha ha...mmg piyor la nasihat acik...nak wat camna..nak tak nak kena bawak gak pi kedai..ganti baghu..kan.

KAKPAH:
ha ha ha...dia lompat kegirangan...mungkin aku terduduk. Aku pun kering.

ONE ZABBA:
tolong tengok pun dah steady, brader..he he he..

TINI:
tu lae..kena hati-hati selalu.

NIZAM:
Plat keta takpa, murah brader..ni cermin..ada ke dia nak tinggal duit dalan pat lima ratus?..ha ha ha...

MAKSU:
kalu kena camtu..sentap! jugak kan..

SAAD:
tu la...

JULIETCHUN:
cik tokey..pinjam seratus..nak tukaq cermin keta..buleh?..

Yunus Badawi said...

Apa barang yg hilang? Kadang kos ganti cermin lebih mahal dari harga barang yg hilang.

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

YB:
tak da pa hilang, katanya....
kena batu kut..

tasikmerah said...

aku pernah kena sekali. kena batu terpelanting dr lori. pecah. sabor je la.



.