Jom...

Saturday, May 23, 2009

Skektot family…

.

Masa :Agak2 petang dekat dekat nak waktu Asar, gitu…

Situasi :Sambil sambil duduk sembang2 makan manggis 3 kilo sepuluh ringgit.

Lokasi :Ruang tamu, merangkap ruang makan, ruang sembang, ruang tengok tv dan ruang
tidur sekali sekala.

Alkisahhh….

Baba : korang berdua dah besar. Dah kena pandai-pandai buat kerja rumah.

Kakak: macam mana baba?..

Baba: Sapu sampah, basuh pinggan, lipat kain..

Kakak: Aa’ah..kakak boleh dah setakat nak basuh pinggan, sapu sampah tu.

Adik : Adik punnnn…

Baba : Ya ..baguslah dah pandai….Hah tu…tu!, Kain tu…pegi lipat..

Adik : Allahhhh….(cam nak ngelat ja…)

Baba : Pasni, baba ajar masak pulak….

Adik : Allah..(macam tadi, nada berunsur nak ngelat jai..) baba pandai masak ka?

Baba : Pandai…..goreng telur! (ha ha ha…dalam hati)

Kakak : kakak pun..Cuma kakak tak pandai Bukak Telur.

Adik : Adik punnn…

Baba : Tak ngapa. Belajar dengan Mama..Mama paaaandai bukak telur…

Mama :…tiba tiba menjelingggg ja…

Baba : ha ha ha…(dalam hati jugak!)

Cikgooden : Malam ni nak Baca Yasssin…..dah lama tak baca. Kata tok guru, tak semestinya malam jumaat saja buleh baca Yassin, malam malam lain pun buleh…

20 comments:

TMFH said...

errr telur dadar satu! heheeee

Anonymous said...

Cikodeen, Aik, pandai pula bercerita.
Salam.
Sekali jenguk, nampaknya bagueh.
Tahniah!

azizi abdullah

xiiinam said...

Baca Yaasin setiap kali sebelum tidur...
kalau mampu, alangkah baiknya kan.......






Semoga dijauhkan dari gangguan syaitan masa tidur.....
atau mimpi bukan-bukan....

ku tak sempurna said...

errrrkkk...

telur dibuka atau dipecahkan?? tanya kakak kpd baba

Mama senyum simpul



:P

AZANI said...

benar tu cigooden kata cklah, baca yassin kalau boleh tiap tiap hari, yang malam jumaat sebenarnya surah alkahfi dan assajjaddah (subuh jumaat).amalan surah yang dianjurkan tiap tiap malam yassin, almulk 3 qul.

Nizam.Ariff said...

Aku bayangkan scene tu berlaku dibawah pokok mempelam. Babah duduk atas pangkin kayu sambil berlunjur kaki membuat penyapu lidi dari daun kelapa dan Mama sedang menyapu daunan kering di laman rumah yang berpasir putih. Manakala si akak sedang membuat sesuatu dengan buku dan si adik sedang bercekak pinggang dan anak patung tergantung pada lehernya...

entah kenapa, tapi tu lah yang aku gambarkan...

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

TMFH:
ha ha ha.....orait...

Anonymous:
Salam....cerita saja saja,

eh..azizi Abdullah ke, sapa ni?...


CkLah:
hmmm kalu mampu la...

rasanya aku tak.

KTS:
tu la pasai....bukak ke pecah?...

Azani;
banyak sungguh ilmu hang , haih..
nak belajar la skit!..ha ha ha.

Nizam:
Tu scene masa tua tu bang....sembang dengan cucu..ha ha ha

lupekanje said...

latih anak dari kecil...sebaiknya..

uuuhh....acik da mula rasakan kesilapan being too friendly dgn anak...

wakaradesign said...

selamat membaca yassin..

ashley said...

selamaaat....amin..

S.YanaZ said...

Egg Banjo satuuuuuuuuuu...

;p
Egg Banjo mkn bila2 ponnn boleyyy kan CikGooDen.

Princess Liyana said...

huhu mama jeling ada makna tu ;P

Selamat membaca Yaasin..;)doa byk2..huhu

TMFH said...

hmmm sedap weyh telur dadar tu huhuhu

rasanya dah lama cikgooden tak buat skektot...

sekali kuar skektot telur daaaaaaaa
huhuhu

Yunus Badawi said...

Dalam banyak2 benda nak masak, ko ajar anak ko goreng telur? Ini nak kenen mak budak2 tu kot hehehe

Lepas ni ko suruh mereka goreng keropok batang opps keropok lekor lah pulak

haruan tasek said...

eeee... cikgu indon ada dobule mining juga kah???

kakpah said...

Masa anak kecil dulu kpah longgokkan kain yang baru diangkat dari penyidai. Suruh anak-anak pilih baju sendiri. Lipat sendiri baju masing-masing. Simpan sendiri dalam almari. baguih.
Bila ada bibik, semua tu lupa.

blackpurple @ jowopinter said...

Sembang pasal telur ye..... Hehehe!

Sekarang Al-Quran online dah banyak. Boleh baca surah Yassin di ofis juga bila masa lapang... Tak ambil masa lama pun kan... :)

arsaili said...

salam...lama dh tak baca yassin..kena baca gak ni

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

Acik:
apa salah acik?..ghisau eden donga haih...

wakara:
ha ha ha....sedap baca malam2 sunyi...

ashley:
Amiiiiiiiiiiin..jugak..hi hi.

S.Yanaz:
bolehhhhh...'mayonis' kena cukup aaa...

Yana:
mama menjeling ada makna tu..ha ha ha..

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

TMFH:
lama ka?...aku pun lupa...tu la asyik makan telur ja..

yb;
ha ha ha...kopok lekor lembik....depa kata tk best!

haruan tasek:
cikgu indon?..sapa cikgu indon?..

KakPah:
nak kena train lagu tu jugak la...nampak gayanya..
aku takde bibik....tak cukup duit nak gajikan org..ha ha ha..

JP:
ha ha ha...telur separuh masak!'

Arsaili:
baca ...jgn tak baca..he he..