Jom...

Friday, May 8, 2009

hari ibu..

*


Kata depa hari ibu tanggal 10 hb...hari ahad ni...


kata aku...hari ibu bukan sehari tu ja. Hari Ibu setiap hari...Betapa besarnya pengaruh ibu, sebab tu jika tersilap atau tiba-tiba terkejut, pasti kita sebut " Alamak!...

Tak pulak sebut Alapak!...

Tiba-tiba terdengar lagu ni...ntah sapa ntah yang nyanyi, sambil menghayati..aku cuba taip bait-bait lirik.....yang sempat dihayati!



Dia...
ibu tua,
hatinya berdebar...
tunggu pulang anak nya
petang dan pagi
doa tak bertepi
resah hatinya
dia menanti
kegelisahan nya

kekosongan hati
semakin terasa
ibu terluka
kecewa
pulangnya
anaknya
mengubah mimpi indah

doa dan harapan
si ibu
kasih dan.........................................
...............
..
.
.


(Sapa yang dah lama tak balik jenguk ibu...balik-balik la...)

Cikgooden: Aku tak der ibu... Aku ada Mak!

16 comments:

musafirlalu said...

yer betul...

tapi hari bloggers sedunia pulak camne?

Mak Su said...

teringat kat masakan mak yang marvellous

huhuhu

kakpah said...

memang hari-hari, hari ibu. Kakpah dah tak ada ibu.
Mak.... rindunya!

julietchun said...

bila tem hari ibu, mak akan masak yg sedap2 walaupun kami larang, jadi makan je lah,kekekkeke.

tasikmerah said...

sentap. aku dh lama tak balik kg ni weh....


.

ku tak sempurna said...

satu lagi yg org selalu sebut, maMAK, teh tarik satu...

tak plak sebut maPAK..

muehehehe... sungguh berkait!!

Yunus Badawi said...

Betul ke 10hb ini hari ibu? Khutbah Jumaat tadi kata 13 Mei setiap tahun hari ibu di Msia. Teks tu dari JAWI dan digunakan seluruh Wilayah.

Tak kisahlah. Betul kata ko. Setiap hari adalah hari ibu. Inilah masa utk kita membalas jasa ibu yg mmg tak akan terbalas.

xiiinam said...

Hari jadi aku...
Anak akau mintak duit kat aku nak beli hadiah aku...
Hari guru...
Anak aku mintak duit kat aku nak beli hadiah kat cikgu dia...(akulah cikgu dia)
Hari ibu...
lagi sekalki...duit aku beli hadiah untuk aku...
Kalaulah ada hari opah, hari pak Lang, hari pak Long......rabak aku....

iina said...

wa... waaaaaaaaa.... mmglah rindu tapi camna nak balik jauhhhhhhh... so cikgu xblik jenguk mak n mak anak2 ke ;)

AZANI said...

sekadar turunkan jejak bukti kedatangan
cikgooden:hari ibu sepatutnya ditukar tahun ibu atau dekad ibu,kalau boleh abad ibu.

Nizam.Ariff said...

Alamak. Alapak?
Allagapas... hehehe.

AKU SAYANG IBU.
HARI-HARI AKU SAYANG IBU.

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

musafirlalu:
hari blogger tiap tiasp hari gak bang..


maksu:
ya...sedapkan masakan ibu...cuba tanya anak, sedap tak masakan ibu dia?

kak Pah:
Ibu mertua?....ada lagi kut.

Julietchun:
mak aih...besaq gajah pun masih mak masak bagi makan?..ahkkkks!

tasik:
Balek wehhh...

KTS:
mamak dan mapak...saling tak kaitan, Ok!..ha ha ha

yb:
Ntah..aku pun konfius...sebenaqnya haram hari apa pun tak pernah aku celebrate haih..ha ha ha...

CkLah:
Tu la...adik n kakak pun esok dah ngajak aku pi beli hadiah utk ibu...

IIna:
takpa, kalu jauh, guna ja Vcam kat YM tuh....ha ha ha..

Aznai:
Ya setiap hari, hari ibu..kita ni Bapa?..macam mana?

Nizam:

Allagapas cukup tak masuk, ok!...ha ha ha

aie akaike said...

selamat hari ibu.. ;(

azza_irah said...

sronok la org tu duk lepak2 umah..
jeles...

w a k a r a d e s i g n said...

hari ibu ni termasuk gak ke dengan ibu ayam?
saje tanya..

Anonymous said...

Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike dunk SB shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes
Nike shox shoes