Jom...

Tuesday, January 13, 2009

tadak idea nak tulis, bukak email, jumpa tulisan ini...

dapat email daripada seorang kawan...
kalu korang rajin, baca la sampai habis...

Otak Einstein : Dibedah dan Hilang Selama 20 tahun Selepas Kematiannya

Albert Einstein adalah anak kepada pemilik sebuah kilang elektro-kimia bersaiz kecil di Jerman.
Beliau telah menunjukkan kecerdikan sejak di usia muda dan mula mengajar matematik dan fizik lanjutan di Jerman sebelum beliau berpindah ke Switzerland dan bertugas sebagai pembantu teknikal di Pejabat Paten Swiss.

Einstein belajar secara sambilan dalam bidang teori fizik dan di dalam tahun 1905 beliau telah menulis tesis bertajuk 'A New Determination of Molecular Dimensions' yang melayakkan beliau menerima Ph.D. dari University of Zurich.

Sumbangan beliau di dalam dunia akademik diteruskan melalui penerbitan kertas-kertas kerja bermutu tinggi dan membawa ke arah revolusi ilmu.

Di antara kerja-kerja penting beliau adalah 'Theory of Relativity' yang telah merubah pandangan di dalam ilmu fizik. Pendedahan yang dibuat Einstein seperti persamaan: E=mc² telah membuka mata saintis dunia dan hasilnya ialah beliau dianugerahkan Hadiah Nobel di dalam bidang fizik dalam tahun 1921. Einstein berpindah ke Amerika dalam tahun 1930 kerana bimbangkan keselamatan diri akibat dari ancaman tentera Nazi. Beliau ditawarkan jawatan profesor di Princeton University di New Jersey .

Beliau bertugas di universiti ini hingga ke akhir hayat. Tahukah anda? Albert Einstein adalah seorang YAHUDI! Beliau melarikan diri ke Amerika kerana takutkan tentera Nazi akan membunuh beliau (Amerika adalah tempat perlindungan YAHUDI). Beliau telah bekerjasama dengan Dr. Chaim Weizmann (Presiden Israel yang pertama) bagi menubuhkan Hebrew University of Jerusalem.

Beliau juga bertanggungjawab bagi penubuhan universiti Yahudi di Amerika. Selepas perang dunia ke II, Einstein menjadi orang utama di dalam World Government Movement dan telah ditawarkan menjadi Presiden Negara Israel Ke-2, namun beliau telah menolaknya. [". . . my relationship to the Jewish people has become my strongest human bond, ever since I became fully aware of our precarious situation among the nations of the world."-Einstein in a letter to Israeli Prime Minister David Ben-Gurion, November 18, 1952]
[At the same time, Einstein was busy raising funds for organizations such as the United Jewish Appeal, and working toward securing a Jewish homeland in Palestine , which was realized in 1948 by the creation of the State of Israel. When Chaim Weizmann, the first President of Israel and an old friend of Einstein's, died in 1952 Einstein was offered the Presidency. He regretfully declined, writing: "I am deeply moved by the offer from our State of Israel, and at once saddened and ashamed that I cannot accept it."]
(Petikan dari Laman Web Princeton History).Pendedahan ini sudah cukup membangkitkan kemarahan semua. Pendedahan ini menjawab persoalan yang diajukan kepada saya oleh seorang sahabat virtual kepada saya tentang mengapakah hanya Einstein dilaporkan sebagai orang bijak dunia.

Jawapannya ialah EINSTEIN adalah seorang YAHUDI.
[Twenty-four hours after Chaim Weizman, Israel's first President, was laid to rest, the enterprising editor of Israel's evening Maariv, in a signed editorial, proposed as his successor "the greatest Jew alive: Einstein."] (Petikan dari Majalah Time, 2009)Saya rasa bertanggungjawab untuk menghentikan perbincangan tentang si YAHUDI ini dan adalah lebih baik membincangkan isu lain di laman blog saya. Sebagai protes, saya akan mengeluarkan penulisan tentang Si YAHUDI ini dari blog saya dalam masa terdekat.

Tujuan saya membiarkan artikel-artikel ini di dalam blog saya untuk beberapa ketika adalah agar semua orang tahu bahawa dunia telah dimanipulasi oleh pakar-pakar dengan menonjolkan Einstein sebagai orang bijak dunia.

Sepertimana e-mail yang saya terima dari seorang sahabat 'virtual', ramai lagi orang bijak termasuklah yang berugama Islam, tetapi mengapakah Einstein dipilih sebagai orang paling cerdik dan bijak zaman ini? Tidak lain tidak bukan hanyalah agenda ZIONIS... YAHUDI!EINSTEIN adalah orang yang BERTANGGUNGJAWAB meyakinkan dan mendorong PRESIDENT ROOSEVELT untuk menjadikan AMERIKA sebuah kuasa NUKLEAR (TAHUN 1939).[Einstein collaborated with fellow physicists Leo Szilard, Eugene Wigner, and Edward Teller on a letter in August, 1939, informing President Roosevelt of recent discoveries that indicated it might be possible to build "extremely powerful bombs of a new type." Motivated by a host of factors, including Einstein's letter, President Roosevelt initiated programs that led to the Manhattan Project and the eventual development of the atomic bomb. Einstein's role in the development and use of nuclear weapons has attained mythic proportions. As Einstein stated after World War II, "My participation in the production of the atomic bomb consisted of one single act: I signed a letter to President Roosevelt . . . in which I emphasized the necessity of conducting large-scale experimentation with regard to the feasibility of producing an atom bomb. . . I saw no alternative but to act as I did, although I have always been a convinced pacifist."] (Petikan dari Laman Web Princeton History).

20 comments:

ceri masam said...

wuyo!
sampai ke einstein kena nih!
hehehheh

tasekM said...

jom kita hantar santau hangen nak!

Whitetulip Tales said...

Aku setuju. Mmg sejak dulu lagi kita sebenarnya dah dimanipulasi oleh otak2 berkarat tuh. Pe2 pon, sibijak ni takkan bijak lagi bila Tuhan bagi bala..satu hari nanti. Insyallah..

Unknown said...

smlm sampai kul berapa? org rumah aku nak ajak org rumah hang mai rumah tapi rumah aku mcm "tongkang pecah" mmg pecah pun! dinding tak siap tak lagi!

lukmanw

Unknown said...

Emmm... gitu le adanya. errrr ko baru tau ke dia yahudi.... sah ko tak tengok National geograpic.... hehehe

(komen dari pemilik netbook 10.2")

ckLah @xiiinam said...

Lama dah mahasitua kita tak muncul...baiiiiik punya n3!!
Anak ckLah dah tak merengek nak Makdonal lagi....ckLah kata duit yang kita bayar tu nnti depa buat beli bom...nak bom kawan-kawan Nuha kat Gaza tu...(selamat.....)


psss:tak habis2 kawan kita promot netbook 10 inci dia....tungguuu n3 ckLah mlm ni...mau nangis dia nanti

ASH said...

Salam,
lLa ish pakcik ni..

Yang 'INTEREST' kat bank tu pun geng Yahudi yang dok PUTAU BELIT kan..Siapa dok syok deal ngan 'RIBA' pun kira dah sekutu depa..

Nak tau Yahudi senang jer..

yang nama hujung depa ada 'stein','berg''levi','man'..tapi bukan lookman le kan'..mostly dari kalangan YAHUDI.

tapi tak bermakna kalau tak dak tu bukan Yahudi. Ada Yahudi yang dah hilang nama YAHUDInya..tapi masih kuat pegangannya.

Depa suka ngan nama nama ni. Jacob, Isaac, David, Moses, ..so nak habag bagi la nu.

Kebanyakan artis HOLLYWOOD memang Yahudi. Angielina Jolie tu...contohnya..Begitu juga penyanyi yang sedap sedap..bila dengar tertawan kita.. Filem filem canggih manggih kebanyakan produser nya YAHUDI. Contoh Steven Spielberg..

Kiranya dah memang YAHUDI cukup handal dalam menguasai pasaran. Depa memang cukup bijak. Kat universiti macam Harvard, Boston dan MIT di USA,kebanyakan pensyarah yang top ialah orang YAHUDI.

Allah kurniakan mereka keistimewaan tapi masalah dengan mereka ialah JADI SOMBONG!! kalau mereka humble dan rendah diri, mereka tak dak la nak menindas orang!!

Contoh macam 'interest bank' yag bangsa dia orang invent tu..!MENINDAS habis habisan...

anyway, ada juga orang YAHUDI yang diberi oleh Allah hidayahNYA dan bertukar jadi seorang Islam yang hebat mcam cerita Maryam Jemilah.

harap maklum..

Mak Su said...

abis tu otak dia sapa curi? nak buat perasap ker nak buat ibu duit ker nak recycle agaknya, almaklumler, bijaklaksana gitu...eleeehhhh

lupekanje said...

bijak..bijakk...yg tk bijak...kita..

dah..gi buat assignment...

Nad Eusoff said...

low, yahudi laknat upenye si mangkooks neh

iina said...

Teringat masa ada seorg prof dari uni israel dtg bagi talk kat department teman sekrg nie.. kebetulan benda yang dia kaji tu adalah benda yang teman kaji.. ada gak jumpa dia tanya.. tapi tgk gaya dia jawab pun acuh xacuh jek.. lagikpun hati teman dah tak bape sedap sebab tgk dia yahudi kan.. kena lak camtu.. lagik rasa tak sedap terus nak tanya lebih2.. so skrg nie tak rasa pun ralat sebab ilmu allah tu bukan dari dia sahaja kan ;)

jagoan said...

buat apa kita memuja dia yg paling bijak.

Rasulullah kan ada sebagai contoh.


.

Yunus Badawi said...

Yahudi memang pandai merancang. Itu sbb dia boleh kontrol dunia walaupun bilangan mereka sikit.
Kita kenalah bersatu dan banyak berfikir mcmana nak kembalikan kegemilangan umat. Kena kurangkan fikir yg remeh temeh (blog sikit2 boleh kot hehehe).

KTS said...

huhhhhhh...

patutla aku yg bijak ni tak disenaraikan sebagai manusia bijak di dunia... :P

huhhhhh...

tapi aku tak kesah dan aku bersyukur kerana aku bukan yahudi..


p/s : anyway, info yg menarik :)

jane said...

salam cikgu,

kalau dulu saya pun jadi mahasitua. kelas saya saya paling tua. saya grad 2007 - baru dapat degree....nak amik master kena tunggu konpem dulu. ni dah setahun lebih posting, umur pun dah 40. saya mesti amik master sebab nanti dapat pencen sikit....x penuh. tapi, bila saya nak amik ? saya pun x tau. anak kecik pun netek lagi.............

BTW, tahniah kerana jadi mahasitua. selalunya, dalam kelas ada keistimewaan tersendiri. ada rank atas sikit sebab tua, kan ? yg x syoknya, selalu kena bagi pendapat....maklumlah, tua !

belajar rajin2 ya!! mahasitua boleh.!!

if only... said...

hari tu check check..bukan email tapi file2 lama..jumpa satu envelope yang berisi kartun2 Bono bertarikh 1994..menarikkkkkkk

Cikgooden said...

one love:
he he he,..otak tepu dah..nak kena curik otak einstein la..

tasik:
jom,.hantar guna pos ekspress..

whitetulip:
betul tu...

lukman:
aku ada balik dua hari lepas..ada dia cakap jumpa org rumah hang..bila2 leh bekelah di Jelai.

shifu
tahu lama dah...er..er..10.1" kecik sangat...aku dah survey yang 13"..bekenan sungguh!

cKlah:
sebok..kak, sebok...he he he.

kak hida:
tq info panjang nih..rasa cam n3 baru lak..he he he.

maksu:
ntah, tak check lak sapa curi.

achik:
he he he...dengan tunduk hormat, gua pergi buat assingment..(achik, duit elaun bila masuk?...nanti aku belanja achik)

nad:
ya la.....lahanat jer rasannaya kan..kan..

iina:
hang mesti tensen kan,, kat sana memang dikelilingi org depa jaaaaa..

ahtok:
tak puja...

enYB:
pengasas blog ini pun org yahudi juhgak, rasanya...

kts:
ya,...hang bijak..sungguh!.

jane:
aku mahasitua..dan dalam kelas aku semuanya mahasituaaaaaaaa jugak..he he he!

ifOnly:
sapa bono tu?...he he he. Lamanya 1994..yang mana satu hah?..teringin nak tengok balik.

if only... said...

ada byk....

Cikgooden said...

ya ka sal?..mintak...nak tgk dolu dolunyer sroke..he he he..mesti cam ntah apa apa

if only... said...

kuang3....