Jom...

Sunday, December 14, 2008

kat mana rumah hang?....

Di kala ini, jam di komputer menunjukkan pukul 2:52 AM. Bermakna dah gila pagi. Aku masih gila wat kija. Mata tak gila ngantuk. Siang tadi aku dah bantai gila tido tak hinggat donia. masa ni la aku dengaq ada kokokan Ayam kat belakang rumah aku. Bila masa aku bela ayam. haih...tgh sunyi sepi, jangan buat melawak main.

kata orang keretapi pun ada stesen. Sampai stesen dia berenti. Aku pun sama jugak. Sampai ja tahap tepu pala hotak, aku berenti sat. Sambil sambil meround google wikimap...saja saja nak trace dimana kedudukan rumah aku....

Patut la bunyi ayam kokok belakang rumah. memang rumah aku dikelilingi hutan...ha ha ha. Mesra alam sekitar kan.....gambar tu, atap biru sekolah tempat aku 'kais pagi makan pagi, kais petang makan petang' . Yang kotak kecik sikit, hujung padang, tepi jalan, Haa..itu la tempat aku 'kais malam-malam orang sebelah' aku..ha ha ha.

17 comments:

hidayah said...

jam 3.27 am ni biag ada kutu rayau tolong lawat blog hang..
Pakcik weh..tu ada apa kat belakang hang tu..aku tengok macam rambut panjang semacam jer...
takdak muka..dia kerenyeh semacam..

xiiinam751 said...

Kais pagi makan pagi...
Kais patang makan petang...
Kais malam,kebulork le hang...!

lupekanje said...

senang la nk gi terjah umah cikgooden nanti....dh tgk dlm wikimap tuh...heheh

Yunus Badawi said...

Sekarang ni kais pagi makan maggi. InsyaAllah bila hang dah habis belajar esok dah tak perlu terkais2.

iina said...

dahsyat tu ada ayam berkokok heheheh ke cikgu ada bela ayam xperasan hehehe..

Zaman sekrang ne takde dah kais2.. nguis2 pun takde.. semuanya zaman klik2..pagi petang malam semua time ler ;)

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

hidayah:

he he he...hang pun gila tak ngantuk jugak?..tak takut la...

CkLah:
kadang2 aku kebulok jugak...ha ha ha.

Acik:
sila sila...mai la terjah!

en YB:
betui...nak makan kena kais...

iina:
ayam hutan kut...sungguh haih.
ya la cikgu. Zaman klik..right klik.

S.YanaZ said...

Ya kaa dok kais2 jer org sebelah...


;p
;p
;p

KAKTINY said...

jonis ada tak kat situ?.. kalu idak.. buleh ler kais tengahari makan jonis.. kehkehkeh...

julietchun said...

Nak kais ape tanah pun takdak,suma bersimen abih dah :D Bunyi ayam takpa, kalo tetibe bunyi serigala ke,penguin ke baru haru.

tasikmerah said...

siang malam mengais... pergghh...

hahaha...


.

one love said...

kais malam tu yang kelakar tu!

hahahhahaah :p

Mak Su said...

wah! boleh cari rumah kita ek? hebatlah teknologi

ladylikeme said...

salam... wat per pepagi buta tueeee cikgoo..rait retas tak habis lagi la tueee

whitetulip said...

haih..ini google dah hapdet ker..ntah2 20 tahun yg lalu kut..

Water Lily said...

Mana erea hang ni cikgu.Kut balik sana boleh aku pi cari hahaha!

Mesti hang dok rahsia punya.

ps:oit..kak hang ni tak gheti baca map

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

S.Yanaz:
Ya la..kais kais...tapikan..ikut 'masa' laaaa..he he he.

kaktiny:
Jonis?..tadak la...Jonis tak 'kacip' dengan hutan2 nih..ha ha ha.

Julietchun:
isk..mana nak datang penguin..aku bukan dok kat kutub utara..ha ha ha.

tasik:
ha ha ha ....Tau takpa..

OneLove:
kais malam kira masuk senarai rutin kerja gak..ha ha ha.

Maksu:
Ya..hebat..haih, wat wat tak tahu lak..hi hi hi.

Ladylikeme:
Ya la, angah..tak habis lagi...

Whitetulip:
Ni, yg terkini kata deme...Buleh buat rujukan utk sampai umah aku..ha ha ha.

KakLilY:
Ya la..dekat dah ngan umah mak hang..
Ni aku nak pi bangi...nak dekat2 umah hang dah..ha ha ha.

azza_irah said...

salam..
ketapi lewat..baru smpai nak jenguk entry..

memalam sahur awl sokmo tu duk mengais la ek..
bagus tul..bekal wat g 23hb esok..