Jom...

Saturday, December 20, 2008

Bila kepala Rasa Ringan, Hati Rasa Tenang, Hidup kita Rasa best kan...

Kelmarin aku turun Kuala Kangsar. Jumpa dengan ketua Pasukan. Ambik Skrip Pelarasan ke dua. Selalu nya guna pos jer. Sebab gila nak setel cepat, aku tawar diri nak ambik sendiri. Dari Rumah aku..drive pegi Kuala kangsar. Bawak sekali anak bini. Masa ni la aku cuba ambik peluang bersama-sama depa.

Setelah hampir-hampir dua minggu, aku tak pedulikan depa. Aku bergelut dengan skima aku. Gara-gara nak cepat setel kerja. Seolah-olah dunia nak berperang. Start minggu depan aku dah takde kat rumah...Sambil2 tu buleh la bawak depa makan nasik lauk ikan patin masak tempoyak. Kate ndeme tompoyak kuale, sedap rasenyer yer..

Habis makan..jalan-jalan tepi tebing sg.Perak tu. Kat penambang kate demer orang kuoler..kangsouorrrr..Dan, ternampak satu banner promosi sg.perak. Naik bot persiaran menyusuri Sg.Perak...

Korang pernah naik Bot menyusuri sg.perak?..Kelmarin aku bawak depa naik bot. Selalunya aku hanya memandang sg.perak tu dari tebing dia jer..Tapi kelmarin aku dapat tgk Kualer Kangsourrr.. dari view yg berbeza..he he he. View dari tgh sungai...Syok gak la...



Pandangan bawah Jambatan...kalau naik keta..tak dapat tgk la..

12 comments:

tasikmerah said...

aku p menyusuri sg. melaka. ceh! biawak yang banyaknya.... ha ha.



.

julietchun said...

Bawaklah gi jauh skit, Venice ka, Sg Ganges ka,hahaha.

xiiinam751 said...

Ohh,group cekgu Haji Asri (Teluk Intan) ya! Ganti cikgu N kawan ckLah...(rujuk 2 entry ckLah sebelum ni!)Pernah tengok muka dia tak....



*siapa kakak yg sek Taayah tu?

Serunai Faqir aka SF said...

Wah, ni balas ka bro yg ke terengganu? hehehe ... mana entri hang pasai gendang masa kami pi sana tu?

lupekanje said...

jalan la pepuass...enjoy ur holiday...hehe..acik kt sini yo...obertaim sokmo..coti pun koje...nemankan knkwn HLP yg hempas pulas kemaskini byrn cikgu2 HLP..huhu..nk abeh tawon da ni..smua kener slesai..

Abahnajwa said...

Huih Cikgoo..

Kemain lagi cam kat Venicelah hang anak beranak noo..

Aku tengok jembatan tu aku sedihlah Cikgoo..Kalau balik Selama..selau lalu jembatan tu sampai exit Bukit Merah..

Aku nak balik laaa..nak balikkk...warghhhh

hidayah said...

elok la tu..
semoga tenang dan boleh sambung study dapat A plus lepas ni...

iina said...

Mesti bangga jadi anak perak nie kan.. ambik gmbr tepi sg perak ;)

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

tasikmerah:
la..awat tak tangkap seko...buat perhiasan dalam keta, letak kat dashboard..ha ha.

julietchun:
jauh sangat...keta buruk aku tak sampai..

Cklah:
Gua sejarah..grup lain...nanti aku check n3 hang...

*uik..kakak aku sekolah taayah spm 1985...Norzehan...budak batu kurau.

Serunai faqir:
haiyaaaa...tak dan nak buat la n3 pasai korang pi batu kurau...ada aku draft...gambo lak tak dak..
nanti aku buat..

Acik:
Ya ..sila obetaim.he he he. Aku nyer HLP bulan baper dapat?..

abah:
sila meraung sepuas hati..ha ha ha.balik nanti pi selama..hang tak pi rumah aku siap hang!..dekat sangat dah tu. kentut pun buleh dengaq.

hidayah:
ya..setenang air sg.perak..ha ha ha!

iina:
betui la bangga....masa main2 air...terasa semangat maharajalela.menjalar dalam urat nadi...kalu Bush hidup zaman tu, bukan saja dibaling kasut..mungkin dikerat lapan..ha ha ha.

Hamirdin b Ithnin said...

masa aku sekolah kat sana dulu cuma ada bot gi sayong. Bayor 3 posen. Teringin gat nak menyelusur.

azza_irah said...

wa...seronok..
kita pun baru balik menelusuri kuala..

bagus la..sekurang2 ada sesuatu sblm 23hb..

Nen said...

nak rasanya naik bot di kuale kangsor ni.....nampak menarik...mak teman dulu masa kecik2 sini le tempat bermain......