Jom...

Wednesday, October 15, 2008

Jaga Exam PMR 2008...

Ada yang tanya. Dapat duit ke jaga Exam?...Aku jawab Ya!. dapat...memang dapat. berapa duit?...Aku dah duga soalan kedua pasti menyusul. untuk pengetahuan, Elaun jaga exam untuk PMR... 75 hinggit...selama 5 hari.



Ya!...5 hari. Jaga daripada 6.45 pagi keluar rumah, dan sampai rumah semula hampir-hampir jam 5 petang. Selama 5 hari, anda akan dibayar elaun sebanyak 75 hinggit. Sebab itu, apabila ramai kawan-kawan aku yang doakan aku, aku rasakan doa dorang makbul.

selalu aku didoakan semoga panjang Umur dan DiMurahkan Rezeki. maka, Sungguh!...Rezeki aku memang... MURAH!

20 comments:

xiiinam751, musafir denganMu said...

Gitulah cikgu...kalau keja2 yang melibatkan cikgu, semuanya murah-murah!Apatahlagi sekarang dan akan datang...semakin banyak PBS(Pentaksiran Berasaskan Sekolah)..Ini satu kekdah untuk bagi cikgu2 buat kerja tanpa elaun le...Ha..ahlah, kena tukarlah frasa dalam doa kita tu ya!

p/s:Ada orang 'jaga peti undi' je masa Pilihanraya....8.00 pagi hingga 4.30 petang..dapat RM200..INI TAK ADIL!!

if only... said...

kesian cikgu kannnn

Mak Su said...

dan semoga cikgu panjang umur dalam keberkatan juga

Ungku Nor said...

RM75 tu duit gak cikgu..

kalo tanak, kasik kat saye. saye nak jer..ehehehe

azza_irah said...

kalo jam jalan takde nya smpai jam 5..
moga cikgu semakin diberkati..

Mr PenyuBiru said...

takpela cikgu, yg penting ilmu yg dicurahkan tu.tak ternilai regenye. saje nak sedapkan hati hang.hehe

Serunai Faqir aka SF said...

kayooooo ... pakcik kayooooooooooo

Shifu67 said...

Aku tak nak komplen dah pasal ni.... sebab tu aku tak nak dah jaga exam, hahaha!

julietchun said...

Kami guru Mesia
Berikrar dan berjanji,bla,bla,
Tunai tetap kami tunaikan.
75hengget pun duit gak.

suara said...

Alhamdulillah... rezeki tu. Boleh buat belanja untuk open hse.

Satu lagi... kalau mark paper. Itu lagi banyak duit, kan?

KAKTINY said...

betullah cikgooden.. MURAH betul rezeki cikgu...

dibandingkan dgn ******** kat sini... 20 kali ganda yang cikgu dapat utk 2 jam.. huhuhuhu...

nordee said...

cikgu den..saya dah jaga PMR dah 3 tahun berturut2...sekali pun elaun saya tak kena bayar...sadis kan..apo nak dikato

Cikgooden ...(Selumbar Emas). said...

CkLah:

gitu ka?....nanti PBS takde elaun ker?..cam peksa akhir tahun ja kan..kan kan.

if Only:
...redhoooooooooooo ja..

maksu:
Aminnnn.

ungkuNor:
nak?..mai la amik..

azza:
TQ...ahakkkkks

Penyu:
hati aku dah lama rasa tak sedap...ha ha ha

SF:
Aku juga akan menyusul..wey!. ujung bulan Nov..mungkin aku turun K.L..jamming aaaa!

Shifu:
lu dah kayo, braderrrr. he he he.

Julietchun:
Hang la pemberi semangat..ahakkkks.

suara:
mark paper?...wah..

kaktiny:
So, jgn suruh anak jadi cikgu...suh dia jadi**********.

Nordee:
Walaupun dapat sikit. tapi jgn buat keja sia2...camna tak dapat?..

hidayah said...

ada sajak:-"Guru umpama lilin"...ni bukan lilin dah ni..

jadi macam kunta kinte kerja kat ladang kapas dah ni..

Nad Eusoff said...

wah, cekgu..
emo benar kali ni punya entry..
takpe..cekgu jalankan tanggungjawab..
mana tau lak nanti di'mahal'kan rezeki..
ha..

ZulDeanz said...

OK laaa tu cikgu hehe... daripada hantar kartun Harian Metro dulu hanya dibayar 15 ringgit sahaja huhuhuh

Cikgooden ...(Selumbar Emas). said...

hidayah:
aku tak gamak la sampai nak ngaku kunta kinte..ha ha hah

nad:
he he he...baguh ko nyer doa...aku suka.. ahakkkkks.

zuldeanz:
ya la kan...tapi skang..lima ruit pun tadak dah..ha ha ha.

tasikmerah said...

cekgu, aku hanya membayangkan yang indah2... nikmat di sana buat kamu...






:)

Daddy Cool said...

Claim jangan tak claim...teman baru lepas menghator claim tanda kertas UPSR!

Salam Ziarah cikgu! Teman tambah link cikgu kat blog teman ye...

whitetulip said...

kalo ko tak mao 75 hinggit tuh...sila masukkan ke akaun aku ah...timer kaseh..dapat gak aku makan kfc selama seminggu!!