Jom...

Tuesday, November 1, 2011

::moti-basi 1::

Serious aku cakap, aku tak berapa gemar bubuh gambar sendiri. Baik dalam blog mahupun di FB. Aku lebih suka isikan dengan perkataan atau ayat. Sesekali aku letakkan gambar orang lain.

Tapi hari ini, baik di sini, atau di FB aku letakkan gambar ini. Tiada niat lain. Sekadar tatapan anak murid aku. Sejak dua menjak ini, baru aku tersedar yang blog aku ini dibaca oleh anak murid aku sendiri secara senyap. Begitu juga Fb aku...status aku tulis..gambar aku naikkan. Video aku share dari youtube...Aku tidak pasti apa yang berlegar di fikiran mereka tentang diri aku ini..

Namun, aku rasa mereka silap. Silap membuat andaian tentang aku. Terus terang kepada kalian yang membaca tulisan ini, apa yang ada di dalam blog ini atau di FB tidak sama dengan apa yang kamu nampak aku di luar sana. Berbeza. cukup berbeza.

Dalam ruangan maya, boleh aku bergurau. Berbual tanpa ada had. Sesekali mencarut kotey itu biasa. Tapi luar alam maya, maaf. Bukan aku, kalau buat macam itu.

Kenapa aku keluarkan gambar diri ini?..Jawapannya cuma satu. Supaya kalian lihat. Aku yang dah tua ini masih bersemangat untuk belajar. Mencari ilmu. Mencari pengalaman. Mencari pengetahuan. Itu pun tak semua aku dapat. Tak semua dapat aku kuasai ilmu-ilmu yang ada. Banyak lagi yang perlu aku terokai.

Tapi kamu, kalian anak murid aku. Suruh belajar untuk ambik SPM sudah malas. Sudah muak. Sudah give-up. Belum lagi datang saat peperiksaan sudah putus asa dan harapan. Amat malang diri kamu yang punya jiwa yang lemah.

Kamu masih muda. Masih jauh perjalanan hidup kamu. Sedia lah diri dengan bekalan. Jika tumpas di tengah jalan, bekalan itu lah yang menolong kamu...

Aku tahu, anak-anak murid ku sedang membaca tulisan ini.....


...Dalam diam, aku berdoa kamu semua berjaya....Ubah sikap kamu!!!..

Insya Allah...kejayaan mendatangi kamu.

.
hari ini... Tarikhnya 1.11.11...lima terpacak....nanti nak sembang pasal lima perkara..

8 comments:

Kaktiny said...

Baik cikgu!.

Master dh settle.. sambung PhD la plak.. kaktiny dh daftar, sem depan february start kelas.. hihihi..

Apa lagi.. jom follow!!.. :)

Aku said...

err... baik cikgu. saya dah beli satu buku baru untuk diterokai. tajuknya: Indahnya tasawuf dan hidup sufi - karya Ust Yusri...

Twinkle said...

baiklah...........

tasekM said...

aku ni bila nak amik master den...?

heh.

Cikgooden said...

tengah mengumpul kekuatan untuk sambung ke phd...

iina said...

;)

Takpe menuntut ilmu itukan hukum dia wajib.. tak kisah tua muda janji ada keinginan

a.samad jaafar said...

tahniah din.. nampak gaya intelek kamu tu hahaha..

PAK JUNAIDI said...

SAYA SANGAT BERSYUKUR ATAS REJEKI YANG DIBERIKAN KEPADA SAYA DAN INI TIDAK PERNAH TERBAYANKAN OLEH SAYA KALAU SAYA BISA SEPERTI INI,INI SEMUA BERKAT BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA YANG TELAH MEMBANTU SAYA MELALUI NOMOR TOGEL DAN DANA GHAIB,KINI SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTANG-HUTANG SAYA BAHKAN SAYA JUGA SUDAH BISA MEMBANGUN HOTEL BERBINTANG DI DAERAH SOLO DAN INI SEMUA ATAS BANTUAN MBAH RAWA GUMPALA,SAYA TIDAK AKAN PERNAH MELUPAKA JASA BELIAU DAN BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU OLEH RAWA GUMPALA MASALAH NOMOR ATAU DANA GHAIB SILAHKAN HUBUNGI SAJA BELIAU DI 085 316 106 111 SEKALI LAGI TERIMAKASIH YAA MBAH DAN PERLU ANDA KETAHUI KALAU MBAH RAWA GUMPALA HANYA MEMBANTU ORANG YANG BENAR-BANAR SERIUS,SAYA ATAS NAMA PAK JUNAIDI DARI SOLO DAN INI BENAR-BENAR KISAH NYATA DARI SAYA.BAGI YANG PUNYA RUM TERIMAKASIH ATAS TUMPANGANNYA.. BUKA DANA GHAIB MBAH RAWA GUNPALA