Jom...

Thursday, October 20, 2011

::Cerita di Sebalik Cerita:: 5

...

Kereta yang rosak itu sudah sembuh dari sakitnya. Beliau sudah boleh bergaya megah di jalan raya. Dia. Maksud aku, kereta itu. Eksyen dia berjalan megah, walhal tuannya sekarang jalannya dah jadi senget sebelah.

Nak dijadikan cerita, kakak kereta aku, yakni kereta bini aku, sekarang ini sedang menunjukkan tanda tanda nak sakit. masalah brake. minyak hitam meleleh keluar ikut bawah enjin. Air-cond kadang kadang ok. kadang kadang tak ok. Pengajaran sebelum ini aku dapat, jangan dipaksa jugak kereta yang ada tanda tanda nak sakit itu jalan. Kalau dia rosak akan seksa hidup dan parah pundi kencing.

Jadinya, semalam anak bini ke sekolah menggunakan kereta aku. Kereta dia? simpan di rumah. Tunggu ada duit lebih lebih [kalau ada tapi selalunya tak ada] aku bawa dia ke bengkel. baiki sebelum menjadi lebih parah.

Aku ke sekolah seperti biasa dengan kenderaan 2x2 turbo, yakni motorsikal berjenama honda cawan. Tuan tuan dan puan puan, sila ambil ingat, adalah tindakan tidak berapa cerdik jika musim musim hujan pergi kerja naik motor. Dan, aku sebahagian orang yang tidak cerdik itu.

Pertengahan jalan masa balik sekolah semalam hujan turun. Tak ada ruang untuk berenti. Jadi aku teruskan jugak. Alang alang dah basah, baik terus lenjun. Dah nak balik. Basah pun basah la. (Ya..aku tak bawak baju hujan)

Tiba-tiba teringat ke beg kerja. Dalam tu ada laptop dan buku rekod. Kalau terus juga, pasti basah. Dan dan aku kona masuk ke restoran tepi jalan. Kena jugak hujan tadi. kebasahan.
Sementara hujan reda, aku pekena teh dan cucur udang.


Depan baju basah. Melekat ke badan, kemeja aku.

Tetek jadi sejukkkk.... Puting dia tiba tiba jadi keras..


hahahahah..

*




2 comments:

Nizam.Ariff said...

yg bawah pun sejuk... tak keras?

Kakaka....

weh bro, lu seksi la... aaauuuww!!!!

iina said...

Keras?? hahahaha.. tengah makan biskut kelapa.. nasib tak keras sangat ahaks ;)