Jom...

Tuesday, August 9, 2011

::Sahur::

Jam di muka laptop ini menunjukkan angka 2:59. Bermakna hampir sangat sangat jam 3 pagi. Ya, pagi!

Kelopak mata yang atas belum mahu bersenggama dengan kelopak yang bawah. Masing masing keras membatu, tanpa salah satunya meliuk menggoda yang satu lagi. Kekdahnya, aku terkebil-kebil.

Lantas aku turun ke bawah semula. Dan cuba untuk menyiapkan tulisan ini, sehinggalah bini aku panggil untuk bersahur.

Dalam kesunyian ini, terkenang pada Bonda. Arwah dah pergi meninggalkan kami. Pergi dia bertemu dengan pakwenya yang terlebih dahulu di tempatkan di sana. Semoga kedua-duanya ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman. Pasti suasana di sana harum semekar apa pun aku tak tahu nak buat perbandingan. Sebab aku belum pernah ke sana.


Tiba-tiba aku jadi sebak!!...


..Dan bini aku masih belum memanggil untuk makan sahur...

Rupanya, lagi banyak aku fikirkan untuk tulis, maka makin susah untuk menzahirkan apa yang aku fikirkan tadi. Fikirkan tentang kedua (arwah) Ayah dan emak...

Tiba-tiba air mata menitik!!...

*pause*

Lama tak bercerita, jadi Heng pala otak nak menyusun ayat...

*Play*

ku mainkan lagu ini...sambil-sambil menyeka air di kelopak mata.



Dan, aku tidak mampu lagi untuk teruskan niat aku menulis tentang ayah dan mak. Biarlah segala kenangan itu tersimpul kemas dalam hati. Niat tadi nak kongsikan bersama kalian warga Blog...tapi bila nak menyusun ayat, aku sebak. Nak menaip aku jadi sebak...

sorry la eks....Aku bercerita tentang hal-hal lain la, nanti...

Aku nak makan nasik sat....

Salam....

3 comments:

tasekM said...

... dan air mata aku pun menitik ...





aku dh makin sensitif la lately.


.

Nizam.Ariff said...

aku pun sebak gak nih...

ckLah @xiiinam said...

Al Fatihah....

















Jangan sedih ya Den...