Jom...

Sunday, March 20, 2011

kad parking auto pay.

Terkenang cerita seorang sahabat aku yang mula-mula pakai kereta, tapi parking di tempat yang pesen guna resit bayar auto-pay.

"memang aku tak pernah pun." ujar dia menegaskan ketidakpernahan menggunakan parking pesen pesen autopay.

masa nak keluar.

tekan masuk...dia tendang semula. galang tak juga bukak.

tekan lagi..masuk. tendang keluar. galang tak juga bukak.

tekan lagi..masuk, tendang keluar. galang tak juga bukak.

cuba tengok kad itu.

ceh!..kad bisnes malaun mana ntah...yang warnanya putih, sama macam kad parking.

Terus dia jadi marah pesen marah ke diri sendiri. Bila jumpa kad parking, lantas dijolok masuk ke mesin.

tekan masuk...dia tendang semula. galang tak juga bukak.

tekan lagi..masuk. tendang keluar. galang tak juga bukak.

tekan lagi..masuk, tendang keluar. galang tak juga bukak.

?????


Datang mamat lain...

"encik kena bayar dulu..baru guna"

ooh ya ka?...sambil dia pandang belakang. kereta berderet. Pemandu masing-masing buat muka macam nak telan orang..

hehehhehe..

4 comments:

Twinkle said...

tau nak guna autopay tu tapi pesen nak cepat pegi ke bukit jambul (kes bowling) kan.....tu nampak macam tersangat la kalutnya kamu.....

Cikgooden said...

Twinkle:
ni cerita tuan punya civic hitam 9019.heheheh

AZANI said...

salam cikgu
kadang nak cepat menonong je keluartanpa bayar..

Cikgooden said...

Salam Azani:

itu la pasal..tak reti pun sama tu...heheheh