Jom...

Saturday, November 20, 2010

Rock rock jugak, sembahyang jangan tinggal..!!


Always on my mind. Terpandang tulisan Hard Rock buat hati amba berdebar-debar. Degup jantung menjadi kencang. Terkenang seseorang!

Ok.
.
.
.
.
1. Sekarang ini dada amba sedang berdebar bercampur baur dengan serabut. Dan yang lebih menambah tak sedap hatinya apabila menunggu surat panggilan viva.....mak aiiii.....serammm!. Hanya tuhan saja yang maha mengetahui...Menunggu surat untuk viva tesis ini memang celaka dia punya debar. Tengok posmen lalu depan rumah pun dada jadi debuk debak debuk debak. Walhal belum pasti entah ada entah tidak surat. Gelabah semacam. Seperti gelabahnya kambing yang terdengar bunyi guruh, walaupun belum pasti lagi hujan nak turun. Ataupun seperti gelabahnya pemburu haram yang ternampak kelibat pegawai Mergastua di kedai kopi. Kekadang terasa seperti gelabah orang yang sakit perut terasa nak berak sangat-sangat dah dalam kereta yang terperangkap di jalan yang jeng!!.(berpeluh wehhh..)

2. Ntah bila surat itu nak kunjung tiba amba tak pasti. Pernah juga amba menghubungi pejabat. Jawapan yang amba dapat tetap sama. Tunggu surat. Jadinya amba tunggu sahaja. Amba sendiri pun dah jadi hampir hampir nak lupa, apa kebenda yang amba sudah buat dalam kajian dulu. Yang paling penting, harap-harap surat itu datang sebelum sampai tarikh tamatnya cuti belajar. Zaman tak-pergi-kerja-tapi-dapat-gaji sudah mahu sampai ke garisan penamat . Masuk saja tarikh 23.12.2010, habis dah la cuti!...

4. Selepas itu amba kembali meneruskan rutin seperti sebelum ini pergi-kerja-dapat-gaji. Cuma amba belum tahu di mana nanti amba ditugaskan. Samada di tempat lama dulu atau tempat baru.

5. Bila fikir benda benda macam ini buat amba susah nak tidur. Tengok!.Jam 2:37 pagi amba upload entry ini....

6. Tuan-tuan dan puan-puan, Sekian saja sebuah entry yang karangannya telah lari tajuk.

7. Jangan cari no 3.... Memang tiada!

*

5 comments:

Twinkle said...

tempat baru?.....yang, harap2 tempat baru tu jangan jauh dari i ye.... miss you....

gadisBunga said...

baru nak tanya mana no 3?

ckLah@xiiinam said...

Tunggu posmen tu...mengalahkan orang bercinta tunggu surat (cinta zaman dululah....zaman surat dan pantu 'pen merah pen biru'....)

ckLah@xiiinam said...

pantu...pantun ok!

Cikgooden said...

CkLah:
Itu jam belum ada email..dan facebook....atau dulu kirim surat jenis tinggal bawah-bawah meja?..hehehe


Gadisbunga:
hehehe...


Twinkle:
tampat tu?...tak tahu lae tang mana...