Jom...

Saturday, October 23, 2010

Secarik-carik bulu ayam, akhirnya bercantum jua...(sempat, jika dia tidak mati kena sembelih)



Gambar-gambar di atas aku dapat daripada album rakan Facebook aku. Sekolah lama. Sekolah yang tiba tiba, aku teringatkan arwah Ayahanda. Dia lah yang membawa aku masuk ke sekolah ini.

Di sekolah ini aku pernah belajar. Segala-galanya tentang ilmu. Ilmu untuk bekalan di hari tua sementara masih hidup di dunia sehinggalah Ilmu untuk bekalan Akhirat. Pendek kata, untuk dunia dan akhirat jua..

Tapi ada juga ilmu hal hal duniawi yang aku dan rakan-rakan cipta sendiri....untuk bekalan hidup di asrama hantu jepun lalu belakang itu.

Ya!..Facebok...kekadang dorang gatal sebut pesbukk...

Ramai berpendapat Facebook satu fenomena. Ya!..betul. Bukan fenomena dR. Rozmey tu..itu, mengarut....

Maksud saya, laman web jaringan sosial.

Iya!..lagi sekali. Daripada nama laman itu. Jaringan. Sosial. Jika kamu rajin, sila ke kamus dewan untuk mencari makna istilah ini. Jika tidak rajin, cukup sekadar berada di sini. Baca hingga habis, apa yang saya tulis.

Sama seperti nama yang diberi..Tempat itu memang banyak jaring. Jika terperangkap, susah untuk membolosi keluar. Kecuali kita bijak dan punyai kesungguhan.

Selama aku bergiat dalam laman web itu, cuma bersosial yang aku dapat. (Maaf. Rasa tidak selesa berbahasa diri saya...saya...lemas!). Memang di situ tempat yang memang sesuai untuk mencari kawan. Kawan lama. Kawan baru. Atau kawan yang jenis makan kawan. Kawan biasa. Malah kawan luar biasa dari kalangan manusia yang biasa-biasa.

2 comments:

azza_irah said...

uitttt....
2.04am tuhh posting..
sakan dok tido terkenang kisah dolu2 ke...hehe...

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

azza:..hehehhe...kisah dulu dulu la..