Jom...

Friday, July 16, 2010

teman lamaaaaaaaaaaaaaaa........dulu.

*

Dalam FaceBook, segalanya mungkin berlaku..bak kata Hasbullah Awang. Ya. Tanpa disangka-sangka, kita boleh bertemu semula dengan sahabat-sahabat lama yang terputus hubungan (walhal dulu pun sama jugak, bukanlah ada apa-apa hubungan pun..)..


Tadi..ada sorang sahabat. Dia klebek foto aku dalam FaceBook..Bolehkah dia kata aku ini kerja kartunis?...Itu sebelum aku bersembang panjang dengan dia...


Bila dah tahu kedudukan perkara sebenar..dia gelak ja.....

"apasal gelak?"..aku tanya dia..


"gelak la...muka kahaq macam hang jadi cikgu...sah kecut budak-budak sekolah bila hang lalu". ayat dia, sambil disambung dengan ayat,... hahahahahahahahah...


aku sambut juga dengan..... hahahahahha.... jugak. (Muka kahaq tapi hati baekkkk...kata aku dalam hati, memuji diri sendiri...)







koma.

yang betulnya, aku sendiri confius.....apa yang aku buat selama ini betul atau tidak..Semuanya memenuhi tuntutan minat aku dan minat orang lain.

Justeru, sementara oksigen masih sudi masuk ke paru-paru, Kesemua tiga perkara aku jalankan serentak dalam kehidupan aku.......Mengajar, Melukis dan Muzik....(rasa nak tulis buku pasal ketiga-tiga perkara ini dalam kehidupan aku...Ya...aku akan buat.!)...Tapi bila aku sudah siap tulis tesis aku dulu laaaaaaa!

Ya!...tesis aku sudah mencecah tahap kritikal......Tahap lintang pukang...Tahap yang memerlukan aku pening-pening kepala....Nak analisis. Nak menulis. Nak membaca semula..nak repair...nak kena dengar komen penyelia..Jenuh nak susun semula.

Dan. Hanya pada Allah saja aku panjatkan doa, agar aku masih tetap istiqomah dalam usaha murni ini..................... (cam harem ja ayat..hahahaha)



Salam....


(Tengah tune otak untuk menulis semula.......

*





6 comments:

ckLah @xiiinam said...

ckLah tak ada face book....
Face book tu apa kahaq???







...saja nak kacau org dok perah otak buat tesis. (dah perah tu, kasi ayaq limau setitis dua....dan siapkan api pemanggang!) He..he..

jane said...

cikgudeen,

saya pun x ada face book....:))pugerm

Yunus Badawi said...

Amin. Semoga doa ko dimakbulkan.

anjang said...

baguih-baguih tak lama dah tu boleh Bebas....

tasekM said...

lama kita bermaskara kan den...

ini semua salah tesis..!!!


he he.

Twinkle said...

Tesis tak salah Tas.....ade benda lain yg dia dok bizikan sangat...