Jom...

Wednesday, April 21, 2010

seluar jadi skirt..

Bila duduk menulis asengmeng, otak aku jadi sawan. Dia meroyan berfikir benda yang tak sepatutnya dia fikir. Sepatutnya kena kosentret ke ayat-ayat akademik, tapi sayang. Dia tak mau tolong tuan dia malam ni.

Ntah hantu apa merasuk kau, otak. Lantas dia menyuruh jari mengetuk kenangan tuannya semasa di zaman persekolahan di sebuah sekolah dekat masjid negeri Pulau Pinang itu.

Suatu petang, lepas main. Macam biasa nak balik ke dorm. Pagar yang membahagi bangunan asrama dengan padang, gila jauh dia punya pintu. Kena ambik koner untuk masuk ke asrama. Petang itu, aku jadi malas nak jalan. Idea timbul untuk panjat saja pagar itu.

Member aku boleh buat. Nampak senang. Tiba giliran aku, entah macam mana, pagar yang tak cukup sifat dah tu, ada terlebih dawai. Tak perasan masa panjat tadi.

Seluar aku tersangkut!!!!.Tak boleh nak bergerak. terselit di celah dawai yang mengcangkuk itu.

Apa kes aku tergantung atas pagar itu. Tak boleh bergerak....Bila aku cuba turun semula, dia jadi lagi terlekat. Nak terjun ke sebelah sana tersangkut. turun sini lekat. turun sana lekat...sudahnya, bahagian seluar yang terlekat dawai pagar tu jadi berbelit-belit. Peluh dah mula merecik keluar. gelabah dah tentu. Panik. Apa aku nak buat ni ...

Terkial-kial terpacak atas pagar itu. Dalam keadaan terhayun ke depan ke belakang, aku membelek celah kangkang. Mencari punca kena pa dia jadi berbelit-belit.

Ntah, aku heran macam mana boleh jadi berbelit-belit sehingga seluar itu menjadi semakin singkat.....hampir nampak seluar dalam. Tak boleh jadi. Nanti tersangkut benda lain pulak...lebih lebih lagi kalau benda itu putus....alangkah rugi hidup!

Aku dah mula panik..Hampir sasau. Timbul idea nak londeh saja seluar. Namun tak tergamak. Masih ada perasaan malu. Lebih lebih lagi jika ayah aku tahu. Pasti dia juga terpalit rasa malu. Sebagai anak yang somiqna wa atoqna, tak gamak nak menconteng arang ke muka dia.

Dah habis ikhtiar. Aku syak, Kapersky pun tak boleh nak fikir jika berada dalam situasi panik campur malu macam itu. Sudahnya aku ambil keputusan. Aku tarik kuat-kuat seluar itu. Sekali rentap, tak lepas jugak. Sempat jugak menjeling jika ada kawan yang perasan aku yang terkial-kial di situ. boleh mintak tolong.... Haram!...

Kali ketiga aku rentap!.Berapppp!.koyakkk..hahahahaha..
.
.
.
.
.
Lompat turun. Berlari masuk dorm, dengan seluar pendek dah jadi skirt!...

syilakerr ..aaa... kalau ingat-ingat balik..


*

11 comments:

AZANI said...

salam cikgooden,
mujur seluar yng jadi skirt....kalau cedera.....haru..

anjang said...

betul kalau tersangkut benda tu menyesal seumur hidup. bukan ada spare part

Yunus Badawi said...

Salam cikgooden,
nasib seluar aje yg jadi pendek. Kalau benda tu jadi pendek jugak, tak ke niaya hehehe

KAKTINY said...

pas ni kalau anak murid hang buat perangai lagu tuh.. hang bagi la petua kat depa nak buat lagu mana..
hah, baru kena pepatah..
"guru kencing berdiri, murid kencing berlari"..

cikgooden said...

Azani:
hehhehee....betul ..gila panik wooo...


Anjang:
wei...kalu sangkut yg tu aku melolong dah..hahahaha


YB:
masa tu mungkin pendek..la panjang skit dah..hahahaha


kaktiny:
kalu ada anak murid jadi macam tu..aku gelak..buleh?

julietchun said...

mesti muka pucat lesi tem tu, hahhahaha.

Mak Su said...

errkkkkk! ;p

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

julietchun:

tak pucat...tapi, gelabah..panik..hehehe..


Maksu:

aku boleh baca apa dalam pikirn mu...hahahaha..

xiiinam said...

Oooooo...keluar dari Izuddin, kau main panjat pagar pulak ya!

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

CikLah:
syyy..jgn habaq kuat-kuat.....hahahaha

Anonymous said...

Slm..cikgoo..... Perkh....!! Klako gak pristiwa tu ek, Glak guling2 sya!! Naseb 'ank mrd' yg 'sorg' tu slmt ek...he..he..he....