Jom...

Wednesday, February 11, 2009

Abd. Razak Yang Aku Kenal...

Malam kelmarin, dapat sms. Daripada Bg. Razak, suami waterlily. Ajak aku makan. Nak belanja katanya. aku?...masih berpegang pada prinsip, rezeki jgn ditolak, musuh jgn dicari. Aku on jer...Beriya-iya benar brader ni...Mungkin prinsip dia sama cam aku jugak. Berkawan biar ramai, berkasih pada yang satu.
Pada dia, kak waterlily adalah manusia yang paling agung dihati. Manusia yang paling dia sayang barangkali. Tak putus-putus memuji 'org sebelah'nya tu...Dan, hati kecik aku juga terdetik, terfikir.....Gamaknya apa yang dia kata, yang diucap, memang lahir dari hati yang tulus ikhlas. Banyak aku belajar daripada beliau. walaupun dia tak sedar aku mempelajari sesuatu. Aku belajar dari Semangat tidak putus asa dan tidak sangat merendah diri..he he he.. Sepanjang makan dan berborak kisah dia ke luar negeri. Uk, Jepun, Beijing..semua dah pergi. mentang2 la atlit negara..Jeles aku. Tak mungkin aku juga dapat seperti dia, kecuali dalam mimpi...aduiii..
malam tu bergaya dia dengan motor 4 tayar...Aku tanya. Ni lesen motor ke lesen kereta...Laju gila dia tekan. Mula gerak dari rumah aku pun dah gila risau. Depan umah kat bukit skit..Apa kes turun bukit pulas minyak..ha ha ha..Nasib la tak terjun turun depan tu..
Apa apa pun dia memang cekap...Aku ja yg tak pernah naik motor tayar 4 ni...Dia pesan kena ikut badan dia. belok ke kanan, ikut mereng kanan. belok kiri, ikut mereng kiri.."Boleh aaa.cikgu..?'' tanya dia. "Bolehh..'..kata aku..tapi apa kes...masa jalan dia mereng kanan, aku mereng kiri, dia kiri aku kanan..ha ha ha....Sudahnya motor , aku perasan macam nak gelong ja..kiri kanan kiri kanan...

Sebelum tu, sempat jugak aku ajak dia masuk umah, masuk tgk gua aku...kosong ja..yg ada cuma meja tempat kerja....ha ha ha. Tgh penin penin wat kija la....



Gua aku......Siapa rasa nak tajamkan ilmu santau, mari bertapa disini..pasti menjadi ilmu korang..ha ha ha ha....
Cikgooden: Masih belajarrr....

22 comments:

lupekanje said...

mang aiihh..kosong nyer romah...
tingin gak nak naik motor 4 tayar tuh...hehe

tasikmerah said...

ingat hang balik tepeng.... merasa dah la hang naik motor tu no...


.

xiiinam said...

Hari tu...ada nombor tak dikenali call aku...aku jawab ...suara lelaki..."assalamualaikum cikLah.."

Aku terkedu....sebab selama ini tiada lelaki dewasa panggil aku ckLah, kecuali anak sedara aku. Rasa manja pulak..he..he......dalam aku tergagap-gagap itu...dia pas telefon pada isteri dia....
Oooooo...inilah orangnya...Handsome!!

Jangan marah ye waterlily...
(suruh abang Razak dailkan untuk akak lagi ye...he..he..he..)

julietchun said...

saya rasa jin aprit pun takut nak bertendang kat umah cikgu tuh, kosong giler,hahaha.

azza_irah said...

tu semua gambar katun terpilih ek tempek kat dinding study...sumber inspirasi..?,,,hehee

Yunus Badawi said...

Sejak duduk kat Sg Tangkas ni ko makin tangkaslah cikgooden. Best tak naik motor tayar 4 tu? Berapa laju boleh pegi?

ashley said...

kemas nyer rumah!

kakpah said...

Lapaaaaaaaaannggg. Senang nak buat kenduri baca doa.

iina said...

mmg leh buat pertapaan ler.. takpe sok time exam ramai ler yg betapa kat situ.. ;)

Shifu67 said...

ada org TI tengah cari tempat nak bertapa tu.... nak amalkan ilmu niyak rapik.... kalau dak pun ilmu cakar rimau

Water Lily said...

Hang puji2 la laki kak tu. Tambah kembang la lubang idung dia hehe..

ooo..kat rumah dikutuk aku ya...:P

ps: Tak best naik moto tu,kena hujan basah juga walau roda empat. Tapi bersyukurlah dengan apa yang ada kan?

xiiinam said...

ku santau juga cikgu shifu ni sok....he...he...

aie akaike said...

saya pun nak modify motor saya cam motor abg razak la. cool je nampak.

nnt bila2 cikgu den nak belanja abg razak plak, jumput la saya sekali k.

saya pun berpegang pd perinsip, rezeki jgn ditolak, musuh jgn dicari. ermm. ;)

Fly said...

salam singgah cikgu..cantik karikatur2 tu tahniah

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

Acik:

he he he...umah studen yg miskin tadak duit..macam tu la..kosongggg...ja rumah dan poket, haih.

tasik:
Tak balik...

CikLah:
Itu la depa....bila dah baik..terus baik sampai bila bila..
hang?..mcm mana.

julietchun:
ya..kekadang jin takut kat aku..

azza:
he he he....asal lukis tepek..sal lukis tepek..ha ha ha..

YB:
laju...cukup la.utk mengecutkan apa yang patut..ha ha ha

kak hida:
ha ha ha...kemas kan..apa pun takde..

kakpah:
nak buat tadika pun buleh rasanya..kenduri?..kami cdg nak buat.kalu jadi aku jemput mai..

iina:
ya..skang sunyi ja..nanti jd 'port' la..he he he.

shifu:
macam2 ilmu org TI nih....ha ha ha.

kaklily:
bersyukur sebab ada...ada org tak dapat tau..kan., kan.,

CikLah (lagi sekali):
hah..santau ja...ha ha ha.tapi jgn santau aku..

aie:
hang dok planet mana nak ajak sekali makan?..kami dok planet bangi..dekat2 ja..jika termasuk..no hal.bro.

Fly:
salam..tq.

Mak Su said...

kena bertapa bawah tangga ker? tapi taruh ler tivi, saya nak mendaftar. ahaks

one love said...

lapang dada menengok...
:)

A t i Q a h said...

Selalu nampak nick CD di blog Kak Lily dan Cik Lah saya. Tapi tak berkesempatan pula nak singgah. So, masa Maskara hari tu, jadi seganlah nak tegur. Hehe.


Abg Razak n Kak Lily, tak mau belanja org jauh ni ke? ;P

arsaili said...

salam wahhhh cam ne further study ? ok ker...bestnya dh jumpa waterlily..saya tak kesampaian lagi

Abe Hab said...

abe hab pun dok belajar jugak. belajar nak tulis blog. :D

whitetulip said...

kat depan owang umah, dipuji dipuja..hm..kat belakang..??ngeh..ngeh...mudah2an lebih dipuji dan dipuja jugak la..ye..

So, ko terkebil2 jela ek..cian..takpe..takpe...hutang tuh..pas blajar, tagih hutang balik kat owang umah, k??Jan 'touch n go' plakkkssss!!!

Dreambusterz said...

nak nak nak...
nak pi pertapa kat gua ituler...
aku nak jadi pelukih katun jugek nih hehheee