Jom...

Tuesday, December 9, 2008

sahabat yg prihatin...

Dah seminggu lebih aku tak update blog ni. Berbekalkan ilmu ghaib tu lah aku cuba menahan diri diri daripada merayau-rayau dalam alam siber ni ( konon sebab nak kosentret wat kija laaaa)...Ilmu ghaib aku cukup mujarab. Sungguh. Selama seminggu ja kesannya..he he he. Aku cuba untuk ghaib lebih lama. Tak boleh. Aku gian campur ketagih nak menulis dalan blog ni.

Tahap gian aku untuk melihat dan merayau-rayau dalam alam maya makin parah.Sebelum parah dia lebih teruk aku merayau sat dalam blog aku dan blog sahabat2 yg lain. Walaupun ketika ini aku cukup banyak kija dan dah rasa macam tak cukup tangan nak wat kija kija ni semua.

Cuma hari ni aku rasa nak berenti sat buat kija...bila aku nampak ada rambut dua tiga selai atas kertas..ha ha ha. Bila aku lihat cermin...waaaa..pala nak nak 'bubuh' dah. Tu la...sambil wat kija, sambil garu kepala...jadi nak elak dari 'bubuh' lebih teruk lagi, aku rehat sat...

Pada last N3 aku, pasai belajaq, waaa...ramai jugak sahabat2 yg bagi komen dan semangat pada aku yang dah tua ni sambung belajaq. Tak sempat aku nak balas komen korang. jadi dalam kesempatan masa yang secoleh ni...aku pastekan dalam n3 ni... Bila dah lama tak update, jari pun rasa keras ja..nak cari huruf h, pun meraba...setiap baris..Syok jugak balas membalas komen ni..he he he. jadi korang sila la, baca semula komen korang yer...ha ha ha.



29 LEPAK LEPUK:


azza_irah said...
tahniah..tu la surat nyo deh...kawe tengok doh dale blog azlan..mogo demo berjayo..kuat di luar jugok kuat di dale..kawe doa hok terbaik utk demo..jange ketar2...

Cikgooden: Tq..sungguh aku cuba jugak kuat di dale..de kawe sapa lo ni masih keta2...

Mak Su said...
oh, masuk sekolah balik?semoga berjaya ya :)
Cikgooden: Aisey maksu...gua tak masuk sekolah...gua keluar sekolah.

hidayah said...
Semoga siksasss.oooppss sukses!Bagus la dah nak sambung lagi belajor...Welkam to bangi, bandar ilmu!!waaahh..

Cikgooden: Ya la kak Hida...Siksasssssssss...Dah kebetulan dapat Bangi, Boleh la pi melawat...nak rasa kek masak guna Oven baghu tu..hi hi hi...

ZulDeanz said...
ooOOO.... cikgu lepas belajar la pulak!!

Cikgooden: ya la zul, dah tua baghu nak belajaq..ha ha ha!

Shifu67 said...
Tu laaaa...dah tumbuh uban baru nak sambung mengaji, tekoo hari tu tak seii, pah tu tepaksa la tinggal 'ibu' kat umahh!...... (huhuhu... jeritan seorang 'bapa' yg ditinggalkan oleh 'ibu' kes sambung mengaji.... pstt... mlm ni mem besor balik cuti sampai 1 hb... hehehe)

Cikgooden: Dulu buke kawe tok seir...keadae dok mengizinkei kawei buwak maso tuh..Loni..boleh la..

if only... said...
tahniahhhhhhhhh

Cikgooden: Ceh, aku ingatkan kau nak tulis panjang2...he he he. satu word ja?..takpa la..nak bagi panjang, aku baca 1000 kali, ekkkk..

julietchun said...
Minumlah kopi cap kapal api, musti takleh tutup mata. Nak skolah balik nih suma dah beli ka?

cikgooden: Waaaaaaa...puas aku cari..takdak jual la kat kedai..

ku tak sempurna said...
hahahahhaha... kompem keras kejung cikgoo.... musim2 ujan ni, jalan sangat la jeeeemmmmm...

cikgooden: Ya ka?..aku tak tahu..

xiiinam751 said...
Waaa...bakal sarjana Sejarah ghopenye.....tipah cemburu!!!!!'Belajar rajin-rajin ye'
cikgooden: Tq, cklah...belum lagi...ha ha ha. Daftar pun dak lagi....

Daddy Cool said...
Tahniah...jeles...bila borang pengambilan tahun depan nak keluaq? Aku nak jugak!

Cikgooden: Sila jeles ...

iina said...
selamat memasuki arena yang bakal menensenkan diri.. pening2 guling2 tak cukup tidur.. tidur pun asyik mimpi bukan2.. dan segala-galanya.. welkam to the klub pal.. heheheh.. selamat menjejakkan kaki ke menara gading semula.. kali nie menambah gading yang telah sedia ada.. gading yang dulu kena gilap balik tau..semua tu kena guna semula skrg nie.. hehehehe..

Cikgooden: sungguh,,,belum masuk klub nih, aku dah nensen dah kak iina weiii...pa pa hal..TQ.


Yunus Badawi said...
Sunyilah kami masa cikgooden dlm edah. Cubalah tiru cara ckLah - dlm kuarantin pun masih boleh ngeblog. Nak hilangkan bosan kata dia he he he

Cikgooden: Sama la aku nya.....Edah aku masih panjang...tapi dah gatai nak nikah ( supa la macam ustazah yg kawin ngan pengarah pilim tuh...)

theconfused said...
camtuhlah daku rasa masa dpt surat offer tuh dolu.. cam nak lompat2.. heheheh

cikgooden: er..er..lompat2 katak ker?..

Nad Eusoff said...
ihik..dighaibkan ye?dasat sungguh..

cikgooden: dasat...mmg dasat..he he he.

tembakau said...
bagus nih cikgu. dah ada ilmu ghaib, lepas ni kot boleh ada ilmu lompat pucuk ke pucuk pokok nyior

cikgooden: ilmu lompat pokok...tak sempat belajaq..nak belajaq tok guru mati..ha ha ha.

lupakanje said...
baguih...n tahniah...terus maju dan bejuang hingga habih cuti bajar tuh...jgn biasiswa abih, bajar tk gak abih2....heheh..selamat berjaya.

cikgooden: TQ..kak Chah...tolong la bagi dapat biasiswa awai skit..ha ha ha.

Tokyo BLUE said...
mung hebat! hehe

cikgooden: Mung baghu tahu dih...ha ha ha..besa ja..

Sri Diah said...
Wah cikgu, memang bagus sebab ada niat nak belajar balik... Tahniah dan selamat menyibukkan diri... Tentang orang sebelah tu, biasalah... pandai-pandailah pujuk :-)

Cikgooden:wah..kak Sri:..Niat ada mcm-mcm dah ni selain niat belajar..ha ha ha. pa pa hal pun TQ.

Ungku Nor said...
saya sokong cikguuuuu!!hehehe..tetibe jek ;p

cikgooden: Hang memang la...kak unibers...mamai lagi ka?..ha ha ha...Rasa macam YB pulak ada org sokong- yer..

KAKTINY said...
selamat menempuh STATISTIK yer cikgooden.. kahkahkah...alah.. UKM jer.. sebelah jer kita.. bile free lah roger2.. tiny banjer cikgooden kat Johhny's alamanda... (john, JOHNNY, jonathan.. tara ram pam pam pam pam..) kahkahkah.. org sebelah mesti sokong punyer.. ini kan utk mereka jugak.. (cikgooden tu yang kena sentiasa ingat diorang.. sbb cikgu yang ghaib.. bukan diorang.. kehkehkeh)

Cikgooden: la ni baghu aku rasa apa yg hang dok rasa pasai belajaq2 nih...tapi bila sebut bab nak banjer..ha ha ha ilang nensen..ha. Sungguh, aku teringin sungguh haih Johnny, Jonnathan..tuh.ha ha ha.( yg priii..la.)


one love said...
sukseeeessss!!!

Cikgooden: TQsssssssss!!!..

ladylikeme said...
saper kata oneway xbleh gostan...bleh la cikgoo..cuba try test dulu la...anyway semoga berjaya...

Cikgooden: Wey...Aku tak mau gostan la...nak terus nih...Pa pahal pun. tahniah kat hang dapat baby Boy..ahakkkkks..

lilda_yong said...
Tahniah cikgu dan selamat ghaib....

cikgooden: hang pun ghaib jugak Yong...mentang2 naik pakat dalaen porung..aku pong tak tego dah. ha ha ha.

December 1, 2008 1:41 PM
http://www.blogger.com/profile/04965025780568782991 said...
Tahniah CikgodeenMu lawat dah laman nihttp://s1.zetaboards.com/Batu_Kurau/Lukman
Cikgooden: sudah la Bg. Lokman...Ada ramai geng aku kat situ...

Gee said...
elow sigu...p blog sa ye...sa ada tag utk ko jawab ne..hehe
Cikgooden: elow to u too..sa pigi sudah...nanti sa ada sinang sa jwab ko punye tag aaa...

13may said...
all the best!

Cikgooden: TQ...
suara said...
Salam cikgu...Alhamdulillah... dan InsyaAllah, moga Allah permudahkan laluan pengajian cikgu nanti.

Cikgooden: salam sang suara...TQ, Amin.

tasikmerah said...
dah dok kelumpo esok bulih pegi MASKARA ye yob... :).
cikgooden: tasik, Boleh...Boleh la Jumpa kat sana...( toreh okey dak kut...?)

tasikmerah said...
cekgu, aku curik gambo MC tu bulih tak?ha ha.

Cikgooden:..Laa..hang lagi ka?..he he he..pasai gambo MC tu hang tgk kat bawah...ambik la. Aku suka sungguh haih MC. teringin nak jumpak.

Dan sahabat2 yg aku dah lukis gambo korang, sila la ambik. Aku tgh mood baik nih..ambik la..ha ha ha. ( macam la ramai sangat pun..) Yg betulnya aku suka tarik pen, sketch gambo budak..he he he..teringin aku nak lukis gambo Anjib the 'Smack Down' (UngkuNor), Nureen (kaktiny), babyW(maksu)...Dan anak2 CkLah dan kak hida...Serta Nana n Baby (If Only)...Korang kasi ke tak kasik ka...aku dah tarik pen dah..ha ha ha.

Mc n Achu...aku suka karekter Mc... (kelabu la, gua snap ja..tasik weii)

Azza ngan basikal dia...katanya masa kat Cameron..hi hi hi.


Azlan ngan kereta...





16 comments:

xiiinam751 said...

ckLah baru jumpa kawan yang dah lama tak ketemu dari Melaka. Ayat pertama dia;
"Celaka kau. Hidup lagi rupanya. lama hilang, ingatkan dah jadi aruah!!" Itu ayat kawan Melaka saya tu. Tapi saya cuma jawab;"He...he..he..!" Tanpa kecik hati sikit pun.

cikgooden...ckLah tak akan sampai hati cakap mcm tu kat ko, walaupun ko dah lama hilang!!He..he..

one love said...

ilmu ghaib...

saya pun nak belajar ilmu ghaib tu boleh tak wahai cikgu?....

hehehe!

Mak Su said...

saya, saya, errr, tak reti nak respon ler cikgooden, kelu lidah tgk respon sendirik, huhuhu

gamba saya tak dak?

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

cklah: Yo lah tu..........
nak kata aku la...( aku dalam edah la weii..)

onelove:
bulehh..pengkeras kena keras skit la....

maksu:
adaaaaaaaaaa...aku lukis pokok..muka maksu ada balik pokok tu haa..Baby w.( hmmmmmmm....) comeiii..

julietchun said...

Ingatnyer cikgu dah tenggelam dlm bah, tak pun di bawa tanah yg runtuh, tapi ader lagi rupenyer :D Power sungguh ilmu ghaib cikgu nih.

kobenteri said...

chantek betoi blog ni.. minat minat

Abahnajwa said...

Cikgoo

Kerja2 gak..terapi jiwa kena buat...

Salam lebaran dari Liverpool

iina said...

Salam cikgu oden

ingat terus ghaib.. hehehe selamat berghaib-ghaiban dan salam aidiladha..

iina said...

Salam cikgu oden

ingat terus ghaib.. hehehe selamat berghaib-ghaiban dan salam aidiladha..

Ungku Nor said...

saya kalo dapat ilmu perabun pun dah cukup dah rasanya cikgu..ehehehe

if only... said...

hah? dalam edah? dalam edah tu la orang lagi selalu menunjukkan diri, bukannya ghaib, kot2 la boleh rujuk...hehehehe
apapun, sorry la tulis pendek, nak suh sal tulis panjang2....boleh boleh boleh...bak kata upin & ipin...

Mak
---
Nakk..nak pergi merantau tu, jaga diri, belajar elok2...biar betul niat, betul perbuatan...ingat2 anak bini kat umahhh..depa tu dok berharap kat hang....

Isteri
------
abang...abang jaga diri baik2..belajar betul2..jangan lupakan yang dan anak2 kat umah ni...selalu2lah tepon..kalu ada masa, ada duit lebih, rajin2 la balik ek bang...tak pun, nanti kami turun bangi..melancong...melancong sambil mengecheck supaya abang tak melencong...

Anak2
-----
abah...nanti kitorang tengok abah, abah bawak kitorang jalan2 ek...

Gepren
------
???? ada keeeeee?????

Water Lily said...

Hang ghaib ka?patut tak pi rumah aku hahaha. sealamat raya korban. kat sana meriah lagi. Sku suka balik kedah.

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

julietchun:
ghaib dalam skima...masih dalam edah..ha ha ha.

kobenteri:
salam....mai selalu.

abahnajwa:
waaaaaaaaaaa...lama tak nampak..praktik ilmu ghaib jugak ka?..salam..terapi jiwa..ha ha ha.

iina:
salam idul adha...dah lepas lama dah...ghaib...kejap2..ha ha ha.

ungkunor:
ilmu perabun aku tak sompek nak belajau..ha ha ha.

if only:
Gepren
------
???? ada keeeeee?????
--
adaaaaaaaaaaaa....dia cakap...Woookkkayyyyyyyyyy..Line kliaaa..he he he.

kak WL:
Ghaib sat...tak dan nak pi umah hang haih...kija kija kija..ha ha ha.

artsoul said...

sy pun nk blaja ilmu ghaib gak bleh?

azza_irah said...

salam cikgu..
tahu dah takkan leh ghaib lama2...hikss...

KAKTINY said...

jom set date layanz joni.. (sgn syarat bawak org sebelah ngan anak2 gak tau..).. hehhee..

nak lukis gambo nureen?.. silakan silakan.. mak nureen yg saiz pinggang 40 ni tak mo lukis gak?.. bluweak.. heheheh