Jom...

Monday, December 6, 2010

sabarrr...jangan potong Q.

Maksud aku, gambar billboard di sebuah kedai di Queensbay Penang. Entah apa lah gamaknya falsafah dan ideologi tukang buat iklan ini, sehingga dia terdorong untuk membuat iklan sedemikian rupa?



Ok. Ok!

Gambar menceritakan seriba makna. Bak kata pepatah inggeris yang aku tak tahu nak tulis di sini.

Apa yang kalian faham tentang gambar ini?. Sayugia dijelaskan sekali lagi bahawa ini adalah gambar iklan di salah sebuah kedai di Queensbay, Pulau Pinang. Kedai roti dan kopi sebenarnya.
Agak-agaknya apakah dialog yang berlegar di benak lelaki terbabit?

Kemungkinan gambar ini membayangkan keenakan roti di kedai ini, sehingga kedua gadis tersebut, berebut-rebut untuk memakannya. Pasti sedap roti itu. Heh!!..Tapi mamat tu?..kenapa pulak? kelihatan tercengang. Adakah dia terkejut beruk, siamang, monyet dan lontong?

Gambar tanpa dialog selalunya mengundang pemerhati berfikir sendiri.

Cuba kalian berfikir apakah dialog yang berlegar di fikiran lelaki tersebut?.

Fikirlah..

Jika aku?...aku berfikir begini;

.
.
.
.
.
"Aiii....jika sedap sekali pun, sabar-sabar lah.... ikut turn!! Mana boleh sekali pemasuk, serentak dua mulut!"



haih...

6 comments:

WaQheh said...

koteku diambil orang...

Aku said...

Itu kembar siam melekat kat mulut...

tasekM said...

tu roti ke kopok lekor tu wey.... ha ha.



.

Twinkle said...

TM...rase2nye cakoi yg org cina selalu makan gan bubo nasik.....den ni memang, makin menjadi2 dia punya gatal.....

Rozlan Mohamed Noor (RMN) said...

Ini idea yang bangkrap dan dangkal. Tidak sensetif dan terpesong. Itu pandangan peribadi saya.

a.samad jaafar said...

ohh..jernihnye pikiran nko din..kihkihkih.. aku pikir errr... gini.. same ngan yang nko pikir tu la hihihi..