Jom...

Wednesday, August 4, 2010

Adik ku sayang....

Fuh!!...

sejak lepas subuh hari ni, sampai nak ke subuh esoknya....hati bedebar-debar. Banyak hal berlaku. Serentak sekali ruppp...Pakej! kata sahabat aku.

Hampir sentap, apabila diberitakan pak mer dimasukkan ke wad kecemasan. Serangan diabetes. Boleh tahan dia punya Attack. Terkebil-kebil hampir pengsan. Pernah sekali kena ekoran terlalu kurangnya gula dalam badan. Orang sebelah berkejar ke rumah pak mer. Sesampainya disana, ambulan dah ada bersedia untuk membawa pak mer ke Hospital.

Aku tidak pasti. Dalam keadaan mamai, aku dipesan orang sebelah supaya menjaga adik yang badannya menjadi sangat panas melampau.

Oh, Ya. Lupa nak beritahu. Adik kena demam beguk. Kata orang kariah aku, bengkak cantik. Bak kata Tasek Merah, celah mana datang cantiknya, entahlah! Bila jumpa doktor, dia cakap kena Mumps....

Pada masa yang sama, aku perlu bergerak ke Bangi. Menguruskan urusan duniawi yang buat aku cukup tertekan...(tetekan?). Habis semua hidup jadi lintang pukang. Malas dah sebenarnya nak tulis...tertulis ugak sini...aran cako...malas nak edit...biarlah.....Lebih-lebih lagi jika dapat jawapan yang semuanya, hentam aku balik...hang urus masa teruk!...jadual kerja lintang pukang! banyak bertangguh kerja!......

Ntah bila masa nak sampai ke penghujungnya entah la....masih libang libu, kata orang kariah aku.





Pagi sebelum ke Bangi, aku membawa emak ke klinik. Rutin menge'cek' darah. Melihat persen gula dalam tubuh. Pada masa yang sama, MakLang mek yang kematian paklang juga ikut sama. Bukan nak mengutuk klinik di tempat sendiri. Tapi realitinya gitulah. Lambat nak mampus!
hampir 3 jam lebih menunggu, baru siap segala urusan.

Lagi sekali menerima berita sentap. Panas badan adik mendadak naik. Mak mer telefon suruh tengok. Sepantas schumacher, lepas hantar mak dan mak lang, aku pederasss kereta....deras sungguh!..Habis semua kedai tepi jalan tercabut bumbung terkena angin kereta aku..(maaf:..bab cabut bumbung tadi aku bohong).

Sampai rumah mak mer. Tengok adik. Menggeletar. Pegang badan>>>>>>>fuh. Macam bara! Terus bawak ke hospital berdekatan yang jaraknya hampir 32 km.,.....(jauh kan?..mmm..)

Dipendekkan cerita....sekarang...tika aku menaip n3 ini....hati masih berdebar-debar tengok keadaan adik....dadanya mula berombak. Nafas kedengaran mengeruh ngeruk...hai..takkan asma dia datang balik..?????( 1 + 1...jgn lah...

...
..
..

6 comments:

Twinkle said...

Banyak2 la bersabar dan sentiasa berdoa agar semuanya baik seperti biasa....tak pandai nak kata apa dah... Allah tak kan pernah berhenti untuk menguji kita...........

tasekM said...

moga cepat sembuh adik no...



.

julietchun said...

saya memang tak percaya bab tercabut bumbung tapi bab hospital yg jauh tu saya percaya.

iina said...

aku bygkan bkn bumbung jek tercabut.. ngan body kete sekali semua terbang hehehe.. semoga adik cepat baik demam ye ;)

ashley said...

Ni namanya dugaan..
memang macam tu la.
kalau mai, macam tak daya.
Tapi penghujung pasti Allah bagi sesuatu yang tak disangka sangka..saborr..InsyaAllah..
Allah Maha PEMURAH..

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

Twinkle:
terima kasih diatas kata kata semangat..

Tasek:
terima kasih..

Julietchun:
sila jgn percaya..kik kik..

IIna:..
terima kasih...

Ashley:
terimakasih...