Jom...

Tuesday, July 20, 2010

Nampak terjunam...

*

Di satu tempat kejadian kemalangan jalanraya. Kelihatan sebuah kereta terbabas sehingga menjunam ke dalam gaung. Polis cuba mendapatkan maklumat tentang kereta tersebut. Lantas seorang saksi, bernama Pokleh bersedia memberi maklumat.

“Berapa nombor kereta tu Pok leh?” Tanya pegawai polis. Sambil tangan bersedia mencatat nombor yang bakal di cakap Pok leh.

”Nampak terjunam, tok” Jawab Pok leh . Yakin. Sementelah memang dia sendiri menyaksikan kejadian itu, dari mula hingga akhir.

“Memang la terjunam. Saya juga nampak kereta itu terjunam ke dalam gaung Tapi berapa nombor plet kereta” pegawai polis tidak berpuas hati. “itu yang saya nak tahu”. Sambung pegawai polis yang sekali pandang macam A Galak dengan misai melentik tirus tajam di hujung.

“Nampak tujunam. Kan saya dah bagi tahu tadi.... Nampak tujunam!!” Pok leh mula meninggikan suaranya yang halus macam suara itik nila.

“Memang saya juga nampak kereta tu terjunam. Tapi, saya nak tahu nombor plet!!” Pegawai itu pula mula meninggikan suara. Namun sedikit rendah berbanding suara Pok leh.

“Bak sini Pen!!!”. Sambil tangan ditadah dengan jari menguit-nguit. Pok leh dengan garangnya lantas menulis nombor plet kereta itu.

6476.

“Hah!!.. ni.. nombor ni.... Nampak tujunam. Baca la sendiri!!”. Pok leh menyerahkan kertas tertera nombor plet kereta. Garang sungguh Pok leh. Marah benar dia dengan pegawai polis itu.


“:Oooooooooooooo....”....muncung mulut pegawai polis mencecah sedepa.


Wallah hu A’llam..

6 comments:

ASH said...

wahhh..lawak baru nih!!!hahahaha

Cikgooden said...

ashley>..lama tak napak..kak sehat?..

iina said...

dah agak dah nie mesti kes nak wat lawak..

iina said...

dah agak dah nie mesti kes nak wat lawak..

tasekM said...

kak ash, ni lawa lama laaaaa.... he he. tak gitu den...? he he.

m6hidrogen said...

ok la bole layan

air nano hidrogen