Jom...

Saturday, April 3, 2010

sesekali terkena sebijik...

Yob kawan aku memang anak Ipoh jati. Pernah sekali dia bercerita pasal kawan dia. Kawan dia suka mengajuk cakap orang. Namanya dirahsiakan, buat sementara waktu.
Pernah sekali kawan Yob, mengikut Yob ke sebuah restoran di Ipoh.

" Hah komei... ayor apey nak minum?"..tanya tokey kedai.

"Ayor tey..." Jawab kawab Yob. Cuba mengajuk cakap tokey yang asalnya dari parit dan meniaga kedai makan di Ipoh.

"Ate..Beghapei?...".tanya pakcik tu...

"Satei..." Jawab Kawan Yob.

"Haaah?..beghapaei?.." Ulang tanya pakcik tersebut.


"Ayor tei..satei..." Ulang kawan Yob, yang namanya dirahsiakan buat sementara waktu.

"Kamu ni, Yob..mane ade oghang cakap satei...kalau satu, disebut satu la....kome niii.."..


"iyei, keii...."..kata kawan Yob, namanya dirahsiakan buat sementara waktu. Dengan Selamba.

Yob kat sebelah dah berguling-guling gelak.

*

8 comments:

Anonymous said...

setei..ohh..aku agak dia order sate tu hahaha!

Tak boleh blah komen aku kan cikgu hahahahha!

*dok gelak sorang2.orang sebelah ingat aku gila apa*

Kak Lily

Twinkle said...

Bwahahahaha.......

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

kak lily:
aku tak ghet nak eja bunyi satei tu...agak2 ja la no..

hang sehat kak?.

Twinkle:
cerita ni mmg tak boleh blah...hahahahah

anjang said...

mujur orang perak kalau orang kelantan dia akan cakap aku te mu mapuh

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

anjang:
camna, projek yg diskas ari tu...jadi dak?

Yunus Badawi said...

ngape nak rahsia nama kawan komei tu?

iina said...

oklah terkena sebijik jek kalau berbijik2 lagik parah wakakakah ;)

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

yb:
hehehehe...rahsia la..

iina:
ate..ate...aku suka dengo org peghak cakap..sikit2 ate..sikit2 ate..