Jom...

Friday, September 12, 2008

skekTot #3

Lokasi : Depan Rumah, Kuarters -kerajaan -kesayangan –rakyat-jelata.
Masa: Dua hari, 3 bulan lepas.
Pelakon: A dan B.


Dengan agak kelam kabut, A menuju deras ke arah B. Dalam kekalutan. Bukannya ada masalah atau dikejar hantu. Cuma sebab dia memang jenis kalut tak tentu pasal. Tak boleh nak ubah. Ha ha ha

A: Wey B, Mu ada Berok Beng?...
B : Hah!, tadak. Aku tak bela berok.
A: Oh, Takpe, saje tanye.
……
……
……
B : Berok?..berok beng?..Ohhhhh..Broadband (Lupa, dia orang ganu)

14 comments:

Mr PenyuBiru said...

cess! bak mengutuk base negeri aku la tu. ko je eja tak btul.
Brokbeng la!

ah tok said...

efek bunya lagi sedap!

xiiinam751, musafir denganMu said...

teringat jongkat jongket punya entry...kawan ajak jumpa kat sevengleveng(seven eleven)ha...ha...ha...

p/s:ckLah baruminggunipakai berok beng....lajuuuuwooo.

tasikmerah said...

hahaha.. berok beng...

err... berok ais pun berok beng jugak kan..? ha ha.

oRanGeLiLY said...

hahahahah..masalah bahasa

julietchun said...

penah mkn dgn kwn di Kelantan,terkejut bila dia oder air "TEH O BENG".

Abahnajwa said...

Hahahahaha...

Hang buat lawak kerin no...Cikgooo..cikgoo

iina said...

ingatkan apa ler berok tu sesat ke apa ke.. baru semalam bagi konsultation kat kwn pasal berokbeng provider mana nak pilih kat uk nie.. dah cite berokbeng hehehhe.. kena guna istilah nie.. tapi kawan aku tu tak faham cakap melayu.. camna nak cakap berokbeng hehhehe

Mak Su said...

ingatkan dia tanya berokbeg mountain? kat tempat saya ada ler

hidayah said...

berok beng celcom cam kuro kuro gak...slow....maxis nyer berok beng guano?

Cikgooden said...

penyu:
bukan maksud aku nak kutuk....salah pahan ja..

ah tok;
efek bunya lagi sedap!<---apa tu?

ckLah:
tu la....loghat daerah len kekadang kita jadi keliru kan..

tasik:
tu berok ais aku tak dengaq lagi la..

orngelily:
ya.

julietchun:
kenapa terkjut?..ingatkan air cina kut?

abahnajwa:
ha ha ha..

iina:
he he he...ko cakap ja...

maksu:
apa tu?...habaq sat.

S.YanaZ said...

Berok beng satuuuuuuuu...
:]]

if only... said...

kecik2 dulu suka kutuk org ganu..makang ikang dalang pinnggang..akhirnya...ganu celup

TMFH said...

berokbeng hahahaha
kelakar aaar....